מקור באופ"ק: תוך שנה מהיום הנפט יעלה ל-80 דולר לחבית

לפי דיווח בסוכנות רויטרס, המקורות מעריכים שמחירי הנפט יתייצבו בטווח הבינוני אולם הם לא רואים מצב שבו המחירים יחזרו לרמות של כ-100 דולר לחבית בטווח הנראה לעין

עובד במתקן נפט / צילום: רויטרס
עובד במתקן נפט / צילום: רויטרס

מקורות בקרטל הנפט אופ"ק מעריכים היום (ג') כי מחיר הנפט יחזור לרמה של 70-80דולר לחבית תוך שנה בשל התאוששות כלכלית עולמית שתגביר את הביקוש לנפט.

לפי דיווח בסוכנות רויטרס, המקורות מעריכים שמחירי הנפט יתייצבו בטווח הבינוני אולם הם לא רואים מצב שבו המחירים יחזרו לרמות של כ-100 דולר לחבית בטווח הנראה לעין.

לדברי אותם מקורות, המחיר הנמוך כעת של הנפט בשילוב על עלויות ההפקה הגבוהות של חברות האנרגיה האמריקאיות יביאו להאטה בתפוקת הנפט בארה"ב, ויחד עם העלייה הצפויה בביקושים - מחיר הנפט יחזור לעלות.

"ההערכה הכללית היא שמחירי הנפט לא יכולים לקרוס", אמר אחד מהגורמים באופ"ק, מאחת ממדינות המפרץ הפרסי. "המחירים יכולים לנוע סביב 60 דולר לחבית לכמה חודשים, אבל יחזרו לרמה של 80 דולר לחבית, קרוב לוודאי תוך 8 חודשים עד שנה".

גורם אחר באופ"ק אמר: "עלינו לחכות ולראות. אנחנו לא רואים מצב של 100 דולר לחבית בשנה הקרובה, אלא אם יהיו פתאום שיבושים לא צפויים באספקת הנפט. אבל מחיר ממוצע של 70-80 דולר לחבית בשנה הבאה - כן".