בעקבות מימוש נדל"ן: מכבי ת"א תפנה משרדיה ברח' הירקון

מרכז מכבי ("תנועת מכבי ישראל") מכר לחברה גרמנית, תמורת 3.6 מיליון דולר - את המגרש אותו שוכרת קבוצת הכדורסל מאז 2001

למרות הניסיונות של משרד הספורט לסגור את הברז למרכזים, ברשות חלקם עדיין קיימים לא מעט נכסים שניתנים למימוש, ומכניסים להם סכומי עתק. ל"גלובס" נודע כי מי שהשלים לאחרונה את אחת מהעסקאות הנדל"ן המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות הוא מרכז מכבי ("תנועת מכבי ישראל"). המרכז השלים מכירת מגרש ברחוב הירקון 293 בתל-אביב עבור סכום של 3.6 מיליון דולר. השטח נמכר לחברה מגרמניה, אותה ייצג במו"מ עו"ד נבות תל-צור.

השלב הראשון בעסקה נעשה לפני למעלה מחמש שנים, אז שולם למרכז מכבי קצת למעלה ממיליון דולר, כאשר הגוף הרוכש מימש במהלך החודש האחרון את האופציה והשלים עוד 2.45 מיליון דולר כדי לקבל לידיו את השטח.

מדובר בנכס נדל"ני עליו ממוקמים משרדי מועדון הכדורסל של מכבי ת"א, ששוכר את המקום מאז שנת 2001. כעת, עם השלמת העסקה, יאלץ מועדון הכדורסל לפנות את השטח עד ספטמבר 2016.

במסגרת ההסכמים הפנימיים במכבי, מספר גופים יהנו מהעסקה: הראשון הוא מרכז מכבי עצמו שיקבל 50% מהסכום; 40% מהסכום תקבל אגודת מכבי תל-אביב; ויתרת האחוזים תועבר ל"אגודות הוותיקות" - גוף הכולל בתוכו את האגודות המייסדות.

יש לציין כי זו לא עסקת הנדל"ן היחידה של מרכז מכבי בתקופה האחרונה: לא מכבר מכר המרכז משרד שהיה בבעלותו בבית שמש, עבורו קיבל 118 אלף שקל.

בשונה ממרכזים אחרים, מרכז מכבי נחשב למרכז העשיר כיום בישראל ומחזיק - עוד לפני השלמת העסקה ברחוב הירקון - ברזרבות כספיות גדולות. נכון לסוף 2013 הוא מחזיק, בין היתר, תיק השקעות בהיקף של 12.58 מיליון שקל.