ישראל ביתנו: המעצרים - בגלל הבחירות; דנינו: שיקול מקצועי

(עדכון) - ליברמן: "לא מכיר את הפרשה מעבר למה ששמעתי בחדשות" ■ ישראל ביתנו: "העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה על כוונה לפגוע במפלגה" ■ דנינו דוחה את הטענות: "החקירה מתנהלת מעל לשנה"

אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'
אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'

יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, התייחס היום (ד') למעצרם של סגנית השר פאינה קירשנבאום, השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב ובכירים נוספים במפלגתו בחשד למעורבות בפרשת שחיתות חמורה.

"אין לי מה להוסיף בנושא או מידע לחלוק" - כך הצהיר ליברמן בפתח דבריו בוועידת "כלכליסט" שבה השתתף, והציע לנוכחים שאינם מרוצים מתשובתו לצאת מהאולם. "אני לא מכיר את הפרשה מעבר למה ששמעתי בחדשות, ואין לי מה להוסיף מעבר. אם יש מאוכזבים, אז כדאי לכם לעזוב את האולם, כי על הנושא הזה אין לי מה להשכיל או לחלוק במידע או עמדה",.

מוקדם יותר פירסמה "ישראל ביתנו" תגובה ראשונה ובה נמתחה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, בטענה כי המניעים מאחורי החקירה הם פוליטיים.

"כפי שקרה בכל מערכת בחירות מאז הוקמה 'ישראל ביתנו' בשנת 1999, גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה", לשון תגובת "ישראל ביתנו".

ב"ישראל ביתנו" טוענים עוד כי "אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות, מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחרי העניין, שנועדו לפגוע ב'ישראל ביתנו'.

"אנו בטוחים בחפותם של האנשים, ובטוחים שכמו בפעמים קודמות, לאחר שיישככו הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחרי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק ל'ישראל ביתנו'".

דנינו: דוחה בתוקף את טענות "ישראל ביתנו"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, דוחה בתוקף את הטענות של "ישראל ביתנו" נגד המשטרה.

בתגובה להאשמות של מפלגת "ישראל ביתנו" כי עיתוי פרסום החקירה בדבר שוחד בצמרת המפלגה מהווה רדיפה פוליטית, אמר היום דנינו כי "משטרת ישראל הוכיחה לאורך השנים כי היא עשתה ותעשה ככל יכולתה בכדי להילחם בשחיתות הציבורית בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותה, בהתאם לחובתה לשמור על צביונה הדמוקרטי של המדינה, וכל זאת בשוויוניות וללא משוא-פנים".

לדברי המפכ"ל, "החקירה מתנהלת למעלה משנה, והמעבר לחקירה גלויה היא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן ומשיקולים מקצועיים בלבד. הדבר נעשה בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה, ולאחר שנבחנו מכלול השיקולים לרבות הרגישות בתקופת הבחירות".

דנינו קיים שיחה עם ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי; ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן; וראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה, וביקש "לחזק את ידם ואת ידי השוטרים העוסקים בפרשה חמורה זו למעלה משנה במקצועיות ונחישות בכדי להגיע לחקר האמת".

תגובות במערכת הפוליטית: "לקירשנבאום אין מקום בכנסת"

במערכת הפוליטית נזהרו מלהתייחס לפרשה לפני שהתבררו הפרטים המלאים, אולם היו מי שבכל זאת תקפו את ליברמן.

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה כי "אחרי שליברמן הוציא את עצמו ממחנה הימין, החשיפה של פרשיית השחיתות והחשדות החמורות כלפי אישים ב'ישראל ביתנו' קוראת גם לציבור ההגון בישראל להיזהר בהצבעה לליברמן".

ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר, ח"כ משה מזרחי (עבודה), אמר כי "פרטי הפרשה הראשוניים, כפי שהתפרסמו עתה בתקשורת, מעידים פעם נוספת על עומק התופעה הממארת של ניצול השלטון בדרך צינית ופלילית על חשבון הציבור, ומעידה שלמרות החקירות הרבות, כתבי האישום והענישה ההולכת ומחמירה. ממד ההרתעה כמעט ולא קיים. הקלות הבלתי נסבלת שבה ממשיכים הדברים להיעשות חייבת לקבל טיפול מחמיר. בנוסף, תמוהה מאוד העובדה שהמפלגה שממנה עולות וצצות התופעות הללו עוד מבקרת את המשטרה - אותה משטרה שהשר האמון עליה הגיע מאותה מפלגה".

עו"ד אלדד יניב, המתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, אמר כי מדובר בשיטה: "הכנופייה של איווט ליברמן בחטיבה להתיישבות ובמשרד החקלאות הפכה את משרדי הממשלה לסניפים עסקיים של ליברמן. לפאינה קירשנבאום אין מקום בכנסת ה-20".