לאחר השיאים: מה צפוי השבוע בוול סטריט?

"גם בלי הפתעה משמעותית באינפלציה, הריבית בארה"ב עשויה לעלות מהר יותר ממה שהשווקים מעריכים"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

על רקע נתוני המאקרו החזקים שפורסמו במהלך השבוע שעבר, פרצו ביום שישי המדדים המובילים בוול סטריט לשיאים חדשים במחזורים נמוכים ב-60% מהממוצע על רקע חג המולד. הדאו ג'ונס שבר שיא בפעם ה-38 השנה, S&P 500 עלה גם כן לשיא, הנאסד"ק טיפס לרמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2000 וסגר מעל 4,800 נקודות.

מדד הדאו ג'ונס טיפס מתחילת החודש ב-1.5% ומתחילת השנה הוסיף לערכו כ-9.1%. מאז תחילת השוק השורי ב-2009 מדד הדאו השלים זינוק של 175%. מדד ה-S&P עלה השנה בכ-13% ושילש את ערכו מאז תחילת השוק השורי.

ומה צפוי השבוע? (גם השבוע יהיה מקוצר כשביום חמישי לא יתקיים מסחר..). אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי להערכתנו, המשקיעים נותנים הערכת חסר לאיום על שוק האג"ח שיכול להתממש אילו ה-FED יתקדם לפי תוכניותיו. גם אחרי פרסום נתוני הצמיחה, המשקיעים צופים תוואי ריבית חזוי של ה-FED מתון הרבה יותר מאשר התחזית החציונית של חברי הועדה המוניטארית של הבנק המרכזי. הפער עולה מ-0.5% בסוף שנת 2015, ל-0.9% בסוף שנת 2016 ול-1.4% בסוף 2017. אילו ה-FED יפעל לפי התחזיות של הועדה המוניטארית, עליית התשואות הארוכות בשנה הקרובה עלולה להיות חדה יחסית. תוואי הריבית העתידי במהלך עשר השנים הבאות שמגולם בשווקים משקף את התשואה ל-10 שנים כעת ברמה של כ-2.3%, קרוב לרמתה היום. לעומת זאת, לפי תוואי הריבית של ה-FED, התשואה צריכה לעמוד על כ-3.0%.

"יש לקחת בחשבון שתחזיות הריבית של ה-FED ניתנו במקביל לתחזיות מתונות של האינפלציה, לפיהן אינפלציית הליבה של הצריכה הפרטית גם עד שנת 2018 לא צפויה לעלות מעל 2%. לכן, גם בלי הפתעה משמעותית באינפלציה, הריבית בארה"ב עשויה לעלות מהר יותר ממה שהשווקים מעריכים", אומר זבז'ינסקי.

בתחום המאקרו, ביום שלישי יתפרסמו נתוני מדד קייס שילר למחירי הבתים (צפי לעלייה של 13% ב-12 החודשים עד אוקטובר). ביום רביעי יתפרסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו (צפי ל-61 נק') ומדד בטחון הצרכן לדצמבר (צפי ל-76 נק'). התביעות השבועיות לדמי אבטלה צפויות לעמוד על כ-287 אלף.

ביום שישי יתפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש של התעשיה לדצמבר (צפי ל-57.6 נק') וההוצאות על תשתיות ובנייה (צפי לגידול של 0.4%).

גזרת הדוחות הכספיים ריקה מחברות חשובות בשבוע הבא. עונת הדוחות לשנת 2014 צפויה להתחיל בעוד כשבועיים.