יינות ביתן רוכשת 50% ממועדון 365 פיננסים ב-12 מיליון שקל

המועדון כולל את פעילות האשראי החוץ-בנקאי של הקבוצה ■ העסקה תלויה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים

נחום ביתן / צילום: תמר מצפי שוקה כהן
נחום ביתן / צילום: תמר מצפי שוקה כהן

רשת יינות ביתן מצטרפת למועדון 365 פיננסים של המשביר לצרכן. קבוצת המשביר דיווחה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות למכירת 50% ממועדון 365 פיננסים, הכולל את פעילות האשראי החוץ-בנקאי של הקבוצה, ליינות ביתן אחזקות, תמורת 12 מיליון שקל. העסקה מותנית במספר הסכמי ניהול שהצדדים אמורים לחתום עליהם, וכן באישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

הרעיון הוא שהשתיים תפעלנה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי משותף עם ויזה Cal. המשביר לצרכן נכנסה לפעילות האשראי החוץ-בנקאי לפני מספר שנים עם חברת לאומי קארד, ולאחר מכן החליפה את השותפות עם לאומי קארד בשותפות עם ויזה Cal והנפיקה מחדש את כרטיסי האשראי. רשת יינות ביתן הנפיקה לראשונה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי עם ויזה Cal לפני כארבעה חודשים וגייסה אליו עד כה 12 אלף חברים.

מועדון 365 של המשביר מפעיל תוכנית נאמנות המעניקה הטבות לחברי מועדון מחזיקי כרטיס האשראי ברשתות המשביר לצרכן, ניו-פארם, קשרי תעופה, סונול, AIG, צומת ספרים, שומרי משקל, סטודיו C ועוד. מודל ההטבות בנוי בעיקר על Cash Back, כאשר הרכישה באחת מהרשתות מעניקה צבירת נקודות קנייה למימוש בכל אחת מהרשתות החברות בפעילות.

הכנסות המועדון נובעות הן מפעילות האשראי והן מתשלום של דמי חבר בסך 100 שקל לשנה עבור מועדון הלקוחות של המשביר שאינו כרטיס אשראי.

ההערכות הן, כי קבוצת המשביר הגיעה למיצוי יכולת גיוס הלקוחות לכרטיס האשראי החוץ-בנקאי בין רשתות הקבוצה, והיא מחפשת אחר קהל יעד חדש במטרה למנף את הפעילות. מאידך, בחברת יינות ביתן אחזקות מעריכים, כי ההצטרפות תספק לרשת יינות ביתן קהל לקוחות חדש, הגם שיינות ביתן נכנסת כשותפה 50% בפעילות ואמורה ליהנות מרווחיה.

השאלה היא כיצד יתבצע הניהול המשותף של הפעילות, וכן האם יהיה מודל מימוש שונה שלCash Back, במיוחד לאור הנטייה של הלקוחות לממש את הצבירה ברשת מזון, הרבה יותר מאשר ברשתות אחרות.

אורי שוקר, מנכ"ל מועדון 365 פיננסים, מסר בתגובה: "שיתוף הפעולה בין 365 פיננסים שהינה שחקנית מובילה בשוק כרטיסי האשראי החוץ בנקאי עם למעלה מ- 130 אלף מחזיקי כרטיס האשראי Cal365, לבין בעלי יינות ביתן החולשת על מותג מוביל בתחום רשתות המזון בישראל, יניב שלם הגדול משני חלקיו".

לדברי נחום ביתן, מנכ"ל ומבעלי רשת יינות ביתן, "חשוב לנו להעניק את הטוב ביותר ללקוחות הרשת הנאמנים וגם לפנות לקהלים חדשים שיוכלו ליהנות מהסל האטרקטיבי והמותאם. לנגד עינינו עומדים החיסכון וההנחות המשמעותיות שנוכל להעניק יחד לצרכנים ולהוות כוח עזר לרכישה חכמה לבתי-אב בישראל. העסקה משקפת את אסטרטגיית הצמיחה של הרשת ומתווספת לשורת הטבות שנמשיך להעניק ללקוחותינו".