רשות ני"ע פשטה לאחרונה על משרדי בבילון

חוקרי הרשות החרימו מסמכים ומחשבים ששימשו את מנהלי החברה בעבר, ובהם של המנכ"ל הקודם אלון כרמלי, שפרש מתפקידו בנובמבר 2013

‎‎חוקרי רשות ניירות ערך פשטו לאחרונה על משרדי חברת האינטרנט בבילון והחרימו מסמכים ומחשבים ששימשו את מנהלי החברה בעבר, ובהם של המנכ"ל הקודם אלון כרמלי, שפרש מתפקידו בנובמבר 2013 - כך נודע ל"גלובס". ברשות לניירות ערך ובבבילון סירבו להגיב לידיעה.‏

פעילותה העיקרית של ‏בבילון‏ מתרכזת בתחום השיווק והפרסום באינטרנט, בהפצת תוכנות ומוצרים של מפרסמים שונים. החברה, שבשליטת נעם לניר, נסחרת כיום בשווי של כ-100 מיליון שקל בלבד, לאחר שמנייתה איבדה כ-90% מאז סוף שנת 2012 (בשיאה נסחרה החברה בשווי של כ-2 מיליארד שקל).

ההידרדרות בבבילון החלה לפני קצת יותר משנה, בסוף אוקטובר 2013. מניית החברה צנחה אז ב-65% ביום מסחר אחד, לאחר שענקית האינטרנט גוגל - שהייתה אחראית עד אז לרוב הכנסות ורווחי החברה - הודיעה כי אין בכוונתה לחדש את ההסכם ביניהן, בטענה כי "התקנת סרגלי הכלים של בבילון פוגעת בחוויית משתמשי דפדפן האינטרנט של גוגל".

‏עקב כך נפלו הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2014 בכ-80% ל-107 מיליון שקל, הרווח התפעולי ירד ב-60% ל-47 מיליון שקל, והרווח הנקי ירד ב-64% ל-37 מיליון שקל. תזרים המזומנים של בבילון מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הסתכם ב-47 מיליון שקל, לעומת כ-116 מיליון שקל אשתקד.

‏‏על רקע הירידה החדה בהיקף עסקיה, הודיעה בבילון בתקופה האחרונה על קיצוצים במצבת כוח-האדם שלה, שקטנה ביותר משליש. בין היתר סיימו את עבודתם בחברה סמנכ"ל הפיתוח העסקי, עידו ברוש, וסמנכ"ל פיתוח וטכנולוגיות, שלמה צייג.

‏‏את בבילון מנהלת מזה כשנה שנית פאר צפוני, ששימשה קודם לכן סמנכ"לית הכספים של החברה. בחברה הסבירו לאחרונה כי ההנהלה שוקדת בימים אלה על "מציאת מיזמים וטכנולוגיות חדשות, כחלק מאסטרטגיה לשינוי פעילויות הליבה ותחומי ההתמקדות והפיתוח העתידיים שלה".