נסגר תיק החקירה נגד הגולש שקילל בפייסבוק את ח"כ רגב

המשטרה סגרה את התיק נגד הגולש שקילל בפייסבוק את חברת הכנסת מהליכוד ■ העילה: חוסר אשמה פלילית ■ הפרשה החלה לאחר שקצין הכנסת הגיש תלונה נגד הגולש גילי גולן, שזומן לחקירה במשטרה

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

בתחילת חודש אוגוסט זומן גילי גולן מנתניה לחקירה במשטרה, אחרי שקילל את ח"כ מירי רגב (הליכוד) בתגובה על פרסום שלה בפייסבוק. רגב הגישה נגדו תביעה ודרשה פיצוי בסך 330 אלף שקל על פגיעה בשמה הטוב. אלא שגולן הגיש תביעה נגדית על אותו סכום, שבה טען כי ספג איומים על חייו משום שחברת הכנסת פרסמה פרטים אישיים עליו.

הרקע לדברים, לטענתו של גולן, הוא פוסט שכתבה ח"כ רגב על הנשיא הקודם שמעון פרס: "לאור אמירותיו של הנשיא לשעבר פרס כי המבצע בעזה מיצה את עצמו, אני אומרת כי פרס הוא זה שמיצה את עצמו". גולן השיב לה בפוסט זועם, קילל אותה וכינה אותה בשמות גנאי.

"מירי רגב העליבה את שמעון פרס ברבים, ואמרה ש'זמנו עבר', לכן קראתי לה כך, ואני לא חוזר בי מהדברים. אני עומד מאחורי הדברים שאמרתי ב-100%", אמר אז גולן, שציין כי יפנה לפרס כדי לבקש ממנו להתלונן על רגב.

במשטרה לא הסתפקו אז בתשובותיו של גולן. הוא צולם, נלקחו ממנו טביעות אצבע, ולאחר מכן הוא שוחרר בערבות של 5,000 שקל.

באחרונה התבשר גולן כי התיק נגדו, בגין העלבת עובד ציבור - נסגר. "בהתאם להנחיית פרקליטות המדינה, הריני להודיעך כי תיק החקירה שבנדון נסגר מאין אשמה פלילית", נכתב בהודעה מטעם משטרת ישראל.

"החלטת המשטרה לסגור את תיק החקירה נגדי באה לאחר שכבר נגרמה פגיעה אנושה בשמי הטוב", אמר גולן. "החקירה הזאת נולדה בחטא, ואסור היה שתיפתח מלכתחילה".

מלשכתה של ח"כ מירי רגב נמסר בתגובה: "מי שאמונה על החקירה הינה משטרת ישראל, שעושה מלאכתה ללא דופי. כפי שלא התערבתי בעבודתה בתלונה שכלל לא הוגשה על-ידי, אין לי כל כוונה להתערב בנסיבות בהן נסגר התיק הפלילי, זה אינו מתפקידי. אזכיר כי כנגד מר גולן עומדת תלויה תביעה אזרחית בגין האמירות הבוטות כנגדי, אשר עתידה להתברר בבית המשפט. כאמור, התביעה הוגשה לנוכח פגיעה אישית וציבורית בפועלי".

בלשכתה של רגב הדגישו כי מי שהגיש את התלונה נגד גולן הוא קצין הכנסת.