אמסלם: להגביל כהונת בכירים בצל המעצרים בחברת החשמל

קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר, מתייחס לראשונה גם לגל המעצרים בחברת החשמל: "חלק מביעור של שחיתות עובד דרך שכר הולם, אבל לא רק. תפקידים שיש להם נגיעה לתקציבים צריכים להיות קצובים ל-4-5 שנים"

עו"ד קובי אמסלם   / צלם:  יונתן בלום
עו"ד קובי אמסלם / צלם: יונתן בלום

פרשיית השחיתות בחברת החשמל מוכיחה שיש להגביל את כהונתם של בכירים בתפקידים רגישים - כך טען היום (ג') הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם.

בנאום בכנס אגף השכר באוצר אמר אמסלם: "נחשפנו לגל מעצרים גם בחברת החשמל; חלק מביעור של שחיתות עובר דרך שכר הולם אבל לא רק. תפקידים שיש להם נגיעה לתקציבים צריכים להיות קצובים ל-4-5 שנים".

אמסלם חזר על הסיבות שהביאו אותו להתנגד למתווה הרפורמה בחברת חשמל שגיבשה וועדת יוגב, שבה היה חבר. "אמרתי כבר מספר פעמים בעבר כי לא יכול להיות שחברה שהעובדים בה הם שיאני השכר במגזר או קרובים לזה, בד בבד דורשים מיליארדים כדי להבריא את החברה שבה הם עובדים", אמר הממונה על השכר.

מתווה הרפורמה שגובש בוועדת יוגב נפסל בסופו של דבר על-ידי שר האוצר יאיר לפיד שתמך בעמדתו של אמסלם.

אמסלם רמז בדבריו גם למתיחויות פנימיות בין אגפים שונים באוצר ואמר: "למרות שהותקפנו לאחרונה מחוץ ומבית, השמירה על הקופה הציבורית - זאת המשימה הראשונה שעומדת לנגד עינינו כל הזמן. היו לאחרונה כנסים שונים שבהם יצאו כותרות מרעישות נקשרו כתרים לעובדי אגף מסוים ונמתחה ביקורת על עובדי אגף אחר".