ברוקר לשעבר באקסלנס נאשם בהפרת אמונים וגניבה מלקוחות

אמיתי מצליח מואשם כי הפיק בפעילותו התרמיתית רווח של כ-120 אלף שקל בחשבון של מקורביו, ויצר הפסדים בסך כ-440 אלף שקל בחשבונות לקוחות החברה

היום (ג') הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד אמיתי מצליח, ברוקר לשעבר בבית השקעות אקסלנס, שעבד במועדים הרלוונטיים לכתב האישום כסוחר בחדר מסחר ניירות ערך זרים בבית השקעות אקסלנס נשואה.

כתב אישום, שהוגש בידי עו"ד תמר ארד ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), מייחס למצליח עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על-פי כתב האישום, במהלך שנת 2013, בעת שעבד באקסלנס כעובד מיקור חוץ, נהג מצליח לבצע עסקאות בניירות ערך לחשבון "מרכז" של החברה בסניף הבינלאומי, לפי שיקול-דעתו וללא הוראות מלקוחות. חשבון זה שימש מעין חשבון "מעבר" אליו הוזרמו הוראות קנייה ומכירה לאורך יום המסחר, עבור לקוחות שאין להם חשבון ייעודי למסחר בניירות ערך זרים, או במקרה של תקלה במערכת המקוונת.

לפי האישום, לאחר שידע האם העסקאות שביצע הניבו רווח או הסבו הפסד, שייך מצליח את העסקאות המרוויחות לחשבון על שם מקורביו, ואת העסקאות המפסידות שייך לחשבונות של לקוחות שונים של החברה. כך, לדוגמה, שייך חשבון לארוסתו.

"כחלק מתוכנית המירמה שהגה הנאשם, יזם הנאשם פתיחת חשבון בחברה על שם ארוסתו דאז מאיה מן, עולה חדשה מברזיל. הנאשם הציג בפני מאיה מצג לפיו הוא יהיה זכאי לעמלות מהחברה בגין פתיחת החשבון. בהתאם חתמה מאיה על מסמכי פתיחת החשבון, ובהמשך נפתח על שמה חשבון שבו לא הופקד כסף ולא הועמד אשראי לטובת הפעילות בו, אף שעל-פי נהלי החברה אין לבצע עסקאות בחשבון ללא כסף או אשראי", נכתב בכתב האישום.

"לעיתים, על מנת להסוות את מעשיו, שייך הנאשם עסקאות מפסידות ליותר מחשבון אחד", לפי המתואר בכתב האישום, כמו במקרה של כפיר זילברמן ואדי הדר, לקוחות אקסלנס.

"באפריל 2013 שלח אמיר נחום (עובד החברה) הודעת דואר אלקטרוני לנאשם ולגברת לימור ארביב, העובדת ב-Back Office של החברה. בהודעה ציין נחום כי שלום הרצל, לקוח של החברה, טוען כי לחשבונו שויכו עסקאות שלא בוצעו על-ידו. הנאשם השיב כי יש לשייך מחדש פעולות אלה לחשבון של לקוח אחר על שם כפיר זילברמן".

עוד עולה מכתב האישום כי במספר הזדמנויות, כדי להסתיר את הנזק שגרם מצליח בפעילותו, הוא היה מוסר דיווח כוזב על המחירים בהם בוצעו הפעולות שביצע בחשבון המרכז כחלק מתוכניתו התרמתית.

"כך, בימים 6.5.2013 ו-8.5.2013 שייך הנאשם לחשבונו של זילברמן עסקאות שביצע בחשבון המפצל על-פי שיקול-דעתו וללא הרשאה. בדוחות הפיצולים שהעביר הנאשם באותם ימים, ציין הנאשם מחיר מכירה גבוה מהמחיר בו נמכרו האופציות בפועל, כך שעסקאות אלה הופיעו בדוחות הפיצולים כעסקאות מרוויחות - אף שבפועל הסבו הפסדים לחשבונו של זילברמן".

לפי כתב האישום, בסך-הכול הפיק מצליח במסגרת פעילותו האמורה רווח של כ-120 אלף שקל בחשבון של מקורביו, ויצר הפסדים בסכום כולל של כ-440 אלף שקל בחשבונות השייכים ללקוחות החברה.

מאקסלנס נמסר: "מדובר במקרה שהתרחש לפני למעלה משנה וחצי. כבית השקעות בעל מערכות בקרה, עם גילוי המעשה הנושא דווח לרשות ניירות ערך ולבורסה, ועבודתו של מצליח הופסקה באופן מיידי. יודגש כי לאור מהירות הבקרה, הפגיעה צומצמה ללקוחות בודדים, שפוצו מיידית".