ארה"ב לוחצת על ישראל למצוא פתרון למשבר הגז

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי שוחח בנושא משבר הגז עם נתניהו ודחק בו למצוא פתרון ■ ארה"ב הביעה ביקורת מרומזת על ישראל: "חשוב שיהיה למדינות אקלים עסקי חזק הכולל מסגרת רגולטורית עקבית"

בנימין נתניהו ג'ון קרי / צילום: רוטרס
בנימין נתניהו ג'ון קרי / צילום: רוטרס

ארה"ב דוחקת בישראל להגיע למצוא פתרון למשבר הגז שלא יפגע באינטרסים של חברת נובל אנג'י האמריקאית - כך עולה מהודעה שפרסמה היום (ג') מחלקת המדינה בארה"ב. על-פי ההודעה, שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי אף שוחח בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנו ממשיכים להיות מעורבים בנושא ודוחקים בכל הצדדים להגיע לפתרון בנושא עסקת הגז הטבעי שנחתמה בין נובל אנרג'י לבין ירדן ומצרים", ציין בהודעה דובר מחלקת המדינה. "אנו מאמינים מאוד שהעסקאות הללו יתמכו בשוק האנרגיה באזור".

דובר מחלקת המדינה ציין בנוסף כי המחלוקת שבין נובל אנרג'י לישראל היא עניין משפטי שאינה קשורה באופן ישיר לארה"ב אך הוסיף באותה נשימה כי "חשוב שיהיה לכל המדינות אקלים עסקי חזק הכולל עקביות ומסגרת רגולטורית שניתנת לחיזוי".

כזכור, בשבוע שעבר החליט הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, כי הוא חוזר בו מהצו המוסכם המתיר לשותפות "לוויתן" להשאיר בבעלותם את מאגרי הגז הגדולים "לוויתן" ו"תמר" בתמורה למכירת המאגרים הקטנים יותר "כריש" ו"תנין".