חברת מחסן היבואן, סקאל וקבוצת טומי הילפיגר הגיעו לפשרה

עפ"י הפשרה, יו"ר ובעלי סקאל יהיה ערב אישית לכספים שיושבו לחברת מחסן היבואן ■ ביהמ"ש העליון קיבל בחודש שעבר את הערעור של מחסן היבואן וחייב את סקאל והילפיגר לשלם לה כ-700 אלף שקל

חיים סקאל / צילום: תמר מצפי
חיים סקאל / צילום: תמר מצפי

פרק נוסף ונדמה שאחרון בהתכתשויות המשפטיות בין חברת מחסן היבואן לבין חברת סקאל וקבוצת החברות טומי הילפיגר. לאחר שבית המשפט העליון קיבל בחודש שעבר את הערעור של מחסן היבואן וחייב את סקאל והילפיגר לשלם לה סכום של כ-700 אלף שקל, והאחרונות לא עשו כן, נפתחו נגדן תיקי הוצאה לפועל. היום (ג') הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה יו"ר ובעלי סקאל, חיים סקאל, יהיה ערב באופן אישי לכספים שיושבו למחסן היבואן.

כפי שמפורסם היום לראשונה ב"גלובס", לאחר שסקאל וטומי הילפיגר נאלצו לשלם חזרה את הכספים למחסן היבואן ולא עשו כן, החלו נגדם הליכי הוצאה לפועל, והוטלו עיקולים על חשבונות הבנק שלהם. כמו כן, הוטל עיקול על מלוא הסחורה הנמצאת בכל רשת חנויות סקאל ברחבי הארץ.

בסקאל טענו כי מדובר "בפתיחת תיקי הוצאה לפועל שלא בתום-לב" וביקשו לבטל את העיקולים. היום, באולמה של הרשמת מיכל שכנר בלשכת ההוצאה לפועל בפתח-תקווה, הושגה ההסכמה בין הצדדים, ולפיה סקאל ישלמו את הכספים ששילם לה מחסן היבואן עקב הדיונים המשפטיים תוך קיזוז סכום של 100 אלף שקל, וזאת תוך שבועיים ובכפוף לערבות האישית של חיים סקאל, כאמור.

בשני הצדדים בירכו אמנם על הפשרה, אך באותה נשימה מתחו ביקורות על ההתנהלות ביניהם.

עו"ד דוד שטרנפלד, שהיה נוכח היום בדיון בלשכת ההוצאה לפועל מטעם סקאל (סי אנד שלס), הגיב בחריפות: "3 ימים לאחר שניתן פסק דין בעליון שלחנו להם את הסכום שנקבע בערעור באמצעות צ'ק על סך 657 אלף שקל. למחרת היום התקשרו אלינו עורכי הדין של היבואן ואמרו 'איפה הכסף?'. אמרנו להם ששלחנו בדואר רשום. בניגוד לחוק ובצורה מלוכלכת פתחו תיק בהוצאה לפועל וכתבו שקרים. כמו לדוגמה, שיש לחברה קשיים כלכליים.

"הקשר היחידי של החברה של סי אנד שלס לסקאל זה שחיים סקאל הוא הבעלים שלה. אני לא מכיר את חברת סקאל. חברת סי אנד שלס בפריחה לא רגילה. זה עסק אחר לגמרי. החובות לא קשורים אלינו, והם התנצלו היום על כך שטענו את כל אלה. בשורה התחתונה, בית המשפט קיבל את הטיעונים שלנו וביטל את תיק ההוצאה לפועל".

בהמשך לפשרה שהושגה, בחברת מחסן היבואן הביעו הסכמה לכך שהעיקולים שהוטלו בתיק לא יהיו משויכים לחברת סי אנד שלס ולחיים סקאל, וזאת כדי לא לגרום נזק כלכלי לסקאל.

עו"ד אלקנה בישיץ, שייצג את מחסן היבואן בהליכי ההוצאה לפועל, מסר: "במהלך הדיון היום הושגה הסכמה, לפיה חזרה החייבת מכל טענותיה כאילו לא ניתן להגיש את פסק הדין לביצוע בלשכת הוצאה לפועל, והושגה הסכמה לפיה ישולם סכום הגבוה בעשרות אלפי שקלים מהסכום שנשלח על-ידי החייבת לפני שבוע וחצי; אלא שעתה חיים סקאל ערב באופן אישי לתשלום מלוא הסכום. כולנו תקווה שהפעם הסכום ישולם במועדו, ללא תירוצים וללא ניסיונות דחייה נוספים".

כזכור, בשנת 2012 ניתן פסק דין על-ידי בית משפט המחוזי בתל-אביב, המחייב את מחסן היבואן לשלם לסקאל ולקבוצת טומי הילפיגר למעלה מ-700 אלף שקל.

התביעה, שהוגשה בשנת 2010 על-ידי טומי הילפיגר וסי אנד שלס מקבוצת סקאל נגד מחסן היבואן, הייתה מלכתחילה על סך של 5 מיליון שקל, והוגשה בגין הפרת סימני מסחר וביצוע עוולות מסחריות שונות, שלטענתן נבעו מפעולות שיווקיות שעשה מחסן היבואן, אשר לדעת טומי הילפיגר וסקאל היוו בין היתר עשיית עושר ודילול סימני המסחר הידועים.

בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה בחלקה ונתן צו מניעה קבוע האוסר על מחסן היבואן להשתמש בדרך לא דרך בשם "טומי הילפיגר". המחוזי קבע כי אופן השיווק והפרסום של מחסן היבואן היה לא סביר ועלה לכדי פגיעה בסימן המסחר הרשום "טומי הילפיגר" וכן ביצוע עוולה של תיאור כוזב. עוד קבע המחוזי כי עצם העובדה שבמשך תקופה קרא מחסן היבואן לעסק בשם "מחסן היבואן טומי הילפיגר", מהווה ניסיון לרכוב על המוניטין של סימן המסחר.

במחסן היבואן לא אמרו נואש והגישו ערעור לבית המשפט העליון, שהפך את ההחלטה וקיבל בחלקו את הערעור של מחסן היבואן בבעלות אלעד סוויסה.

בית המשפט העליון קבע כי על מחסן היבואן להימנע משימוש בשם "טומי הילפיגר" בשמו של העסק וכן להבליט את עובדת היותו יבואן מקביל בשלט בחנות ובפרסומים שונים.

עם זאת, העליון הפחית את סכום הפיצוי בו חויב סוויסה והעמיד אותו על 100 אלף שקל בלבד, כשבמקביל נקבע כי קבוצת טומי הילפיגר תשלם לסוויסה הוצאות משפט בסך 25 אלף שקל.