לפיד: "פייסבוק זה 2013; בחירות 2015 - בוואטסאפ"

לפיד העלה סרטון שבו השיק את "הממיה": הרעיון הוא לצרף מספר טלפון של המפלגה אל תוך אנשי הקשר בטלפון הסלולרי ומשם לצרף את אותו טלפון לקבוצות WhatsApp שונות וכך לקבל עדכונים שונים בזמן אמת, מאחורי הקלעים

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

אחרי שהיה ממובילי השימוש בפייסבוק במערכת הבחירות הקודמת בינואר 2013, יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, משחרר את המהלך הדיגיטלי המשמעותי הראשון שלו לקראת בחירות 2015. בפוסט שהעלה בשעה האחרונה לעמוד הפייסבוק הפופולרי שלו כתב שר האוצר בממשלה היוצאת כי "פייסבוק זה הכי 2013. בבחירות 2015, הדברים המעניינים באמת קורים ב-WhatsApp".

בסרטון המצורף לפוסט משיקים לפיד ויש עתיד את "הממיה", כשהרעיון הוא לצרף מספר טלפון של המפלגה אל תוך אנשי הקשר בטלפון הסלולרי ומשם לצרף את אותו טלפון לקבוצות WhatsApp שונות וכך לקבל עדכונים שונים בזמן אמת, מאחורי הקלעים של פעילות מטה יש עתיד לקראת הבחירות וממים שונים שצפוי לייצר הצוות הדיגיטלי של יש עתיד.

במסגרת כתבה על הפן הדיגיטלי בבחירות הקודמות שפורסמה ב"גלובס" לפני כשבועיים, הסביר רועי דויטש, ראש מטה הדיגיטל של "יש עתיד", שליווה את המפלגה ואת לפיד גם בבחירות הקודמות, כי "אין ספק שהדיגיטל יתפוס מקום מרכזי יותר הפעם - אפילו יותר מהקמפיין הקודם". דויטש הוסיף אז כי "מה שהיה יוצא דופן בקמפיין הקודם היה הקשר הישיר עם הציבור, והעובדה שלפיד היה היחיד שדיבר עם הציבור ולא מעליו. מובן שהיום, אחרי שפרצנו את הדרך, זה יותר נפוץ ולא נוכל לעשות את זה באותו אופן. עכשיו יהיה לנו אתגר איך להיות חדשניים".

עוד הוסיף אז דויטש ואמר כי "פייסבוק תמשיך להיות הפלטפורמה הכי חזקה. אני גם מאמין שהמובייל יזכה להתייחסות מכובדת. אבל מה שהכי חשוב זה לייצר תכנים מעולים ולייצר אינטראקציה טובה עם הקהל".