מניית גולד בונד זינקה ב-8.5% על רקע מו"מ לחוזה של 900 מיליון שקל במספנות ישראל

גולד בונד מחזיקה 20% ממספנות ישראל, המנהלת מו"מ לבנייה ולמכירת מוצרים בתחום הימי ושירותים נלווים לתקופה של שלוש שנים

שלומי פוגל / צלם: איל יצהר
שלומי פוגל / צלם: איל יצהר

חברת מספנות ישראל מנהלת מו"מ לבנייה ולמכירת מוצרים בתחום הימי ושירותים נלווים, בהיקף הכנסות שנתי ממוצע של כ-300 מיליון שקל לתקופה של שלוש שנים - כך עולה מעדכון של חברת גולד בונד הבורסאית, המחזיקה ב-20% ממניות מספנות ישראל. מהדיווח עולה כי המוצרים החדשים ייוצרו בהתאם למפרט שסוכם עם הלקוח עימו מנהלת מספנות ישראל את המו"מ, ויסופקו על פני שלוש שנים.

בגולד בונד הוסיפו כי הרווחיות הצפויה למספנות ישראל מהעסקה "אינה צפויה לחרוג מהממוצע בתחום הפעילות במגזר הימי".

עוד ציינו בגולד בונד כי הלקוח כבר העביר לחברה כ-7.5% מהיקף התמורה המתוכננת, "להוכחת רצינות כוונותיו", וכי טיוטת ההסכם קובעת כי אותו לקוח, ששמו לא פורסם, נדרש להעביר 15% מסכום החוזה מיד עם חתימת ההסכם בין הצדדים.

מספנות ישראל מפעילה את הנמל הפרטי היחיד בארץ, שממוקם בחיפה, ומספקת שירותים לכלי שיט, מבצעת עבודות מתכת, ואף הודיעה לאחרונה על כוונתה להיכנס לתחום יבוא המלט. באחרונה התייחסה גולד בונד גם לאפשרות הנפקתה של מספנות ישראל בבורסה, ודיווחה כי היא "מצויה בשלבים מקדמיים של בחינת אפשרות והיתכנות גיוס הון מהציבור, באמצעות הנפקת מניות". ככל הידוע, מתכננת חברת המספנות לגייס כמה מאות מיליוני שקלים בהנפקה.

בשליטה בגולד בונד מחזיקים בשותפות שווה משפחת שמלצר, סמי קצב ושלומי פוגל (היו"ר) - 28.5% מהחברה הבורסאית כל אחד, ומלבד ההחזקה במספנות ישראל, עוסקת החברה בהפעלת מסוף מטענים באשדוד.

פעילות הנמל גדלה ב-500% ב-5 שנים

על רקע הדיווח, מניית גולד בונד נסחרה היום בעלייה של 8.5% והיא משקפת לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל, אחרי קפיצה של קרוב ל-40% בשוויה בשנה האחרונה.

את שלושת הרבעונים הראשונים של 2014 סיכמה גולד בונד עם קפיצה של 20% בהכנסותיה, ל-95 מיליון שקל, בעיקר בזכות התרחבות פעילותה באשדוד עם אגן כימיקלים ופעילות הובלה ברכבת. הרווח הנקי לתקופה זו עלה ב-16% והסתכם ב-30.5 מיליון שקל.

מנתונים שפורסמו במהלך 2014 עולה, כי הנמל של מספנות ישראל הגדיל ב-500% את היקפי פעילותו בתוך חמש שנים, ובסיכום 2014 צפוי היקף הפעילות שלו להסתכם בכ-2 מיליון טונות, שהם פחות מ-5% מהיקף הסחר הכולל של נמלי הים בישראל.

בתחילת החודש נודע כי ענקית האנרגיה נובל אנרג'י מקפיאה את המו"מ עם מספנות ישראל להארכת השכירות של בסיס הפעילות הימית שלה, במסגרת פעילות קידוחי הגז, עד שתתבהר התמונה לגבי עתיד משק הגז בישראל.

המו"מ בין הצדדים נוגע לשטח של כ-28 דונם שעליו הייתה נובל צפויה לשלם לחברת הנמל יותר מ-15 מיליון שקל בשנה, למשך יותר מחמש שנים.

בסיכום 2013, הכנסותיה של מספנות ישראל זינקו ב-92% ל-546 מיליון שקל, בעיקר בזכות ביצוע עבודות. ההכנסות מפעילות זו אלה קפצו ב-126% ל-442 מיליון שקל, וההכנסות מתיקון כלי שייט ומפעילות נמלית עלו ב-17% ל-104 מיליון שקל. בשורה התחתונה, רווחי מספנות ישראל ל-2013 קפצו פי 2 והתקרבו ל-77 מיליון שקל.