ויזנטל לא יתמודד על תפקיד המנכ"ל הזמני ברשות השידור

יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור, מתכוון להתמודד בעתיד על תפקיד המנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור הציבורי החדש

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, לא יתמודד על תפקיד המנכ"ל הזמני של הרשות.

ל"גלובס" נודע כי ויזנטל החליט לא להגיש לוועדת קמא את מועמדותו לתפקיד, אולם בכוונתו להתמודד בעתיד על תפקיד המנכ"ל הראשון של תאגיד השידור הציבורי החדש שיוקם במקום רשות השידור.

עד 14 בינואר עדיין ישנה אפשרות להגיש מועמדויות לתפקידי המנכ"ל הזמני של רשות השידור ולחברי דירקטוריון התאגיד.

כהונה מוגבלת למנכ"ל הזמני

החוק, כפי שנוסח במסגרת רפורמת ארדן בשידור הציבורי, מבדיל בין 3 תפקידים: העורך הראשי של רשות השידור בפירוק; המנכ"ל הזמני; והמנכ"ל הראשון של התאגיד.

ויזנטל משמש כיום - לאחר שנבחר לתפקיד על-ידי מפרק רשות השידור, הכנ"ר פרופ' דוד האן - כעורך הראשי של רשות השידור, והוא מנהל בין היתר את אסטרטגיית התוכן שלה.

במקביל מונתה ועדת איתור בראשות השופט בדימוס עזרא קמא, וזו אמורה לבחור את המנכ"ל הזמני של התאגיד החדש שיקום, ובמקביל את דירקטוריון התאגיד, אשר אמור לבחור בעתיד את המנכ"ל הראשון.

המנכ"ל הזמני, שכהונתו מוגבלת בשנתיים לכל היותר, רשאי למנות 20 בעלי תפקידים ולהתחיל בפעולות להקמת התאגיד החדש - במקביל לעורך הראשי ולגוף שממשיך להתקיים תוך כדי פירוק. אין לו נגיעה לתוכן, אלא רק למנהלות של הקמת המבנה הכולל 3 ערוצי טלוויזיה ושמונה תחנות רדיו ארציות. הוא יעסוק בגיבוש כוח-האדם המתבקש ובמציאת המתקנים הנדרשים בתל-אביב ובירושלים.

ואולם, החוק מאפשר מצב שבו מרגע שיתמנה הדירקטוריון של רשות השידור, הוא יחל בהליכי בחירת המנכ"ל הקבוע, ואז כהונתו של המנכ"ל הזמני עשויה להימשך חודשים ספורים בלבד.

תגובתו של ויזנטל לא נמסרה.