אחרי עזיבת שרון גל: ערוץ 20 בלוח שידורים חדש לבחירות

גל, מגיש בולט ב"ערוץ המורשת", הודיע אמש על הצטרפותו למפלגת "ישראל ביתנו" ■ במועצת הכבלים והלוויין יבחנו את השינויים בלוח שידורי ערוץ 20, בטענה כי אלה אינם תואמים את תנאי הרישיון שלו

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 20 ("ערוץ המורשת") משנה את לוח השידורים שלו לקראת הבחירות וימקד את שידוריו ברצועת אקטואליה מרכזית בעלת אוריינטציה ימנית מובהקת.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה שוחררו חברי צוות ממערכות של תוכניות מגזיניות שונות בערוץ 20, ובכל יום, לפחות עד הבחירות שייערכו במארס הקרוב, ישדר הערוץ מדי יום 6 שעות רצופות של תוכניות אולפן שיעסקו על-פי רוב בבחירות המתקרבות.

בין התוכניות שיירדו לפי שעה מהמסך: "התוכנית הכלכלית" עם לינוי בר-גפן, "20 בלילה" בהשתתפות שורה של מנחים מתחלפים, כמו גם תוכניתם של עודד מנשה ועדן הראל. גם תוכניותיהם של שולי רנד ויהורם גאון יירדו לפי שעה מהמסך.

במקומם יחל ערב השידורים (החל מ-17:00), עם תוכנית מסורת יהודית חדשה, "דרך ההלכה 20". בהמשך תשודר תוכנית סאטירה פוליטית עם קובי אריאלי וג'קי לוי, ובשעה 19:00 הייתה אמורה להיות משודרת תוכניתו של שרון גל, אולם כעת מחפשים בערוץ אחר מחליף, שכן גל הודיע אתמול (א') על הצטרפותו למפלגת "ישראל ביתנו".

בשעה 20:00 - במקביל למהדורות החדשות המרכזיות, ישדר הערוץ מגזין אקטואליה יומי, ומיד לאחר מכן רצועת דרמה יומית. בלילה, בשעה 22:45, תשודר תוכנית האולפן האקטואלית "הפטריוטים".

אתמול, כאמור, הודיע גל כי הוא עוזב את עולם העיתונות ומצטרף למפלגת "ישראל ביתנו". במסע הפרסום האחרון, שכלל בעיקר שלטי חוצות, הוצג גל כפניו של ערוץ 20, ותוכניתו זכתה לרייטינג גבוה יחסית לכלל שידורי הערוץ.

גל, שהוביל במשך שנים את התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, עזב את הערוץ במאי 2013 כשברקע התנהלה בעניינו בדיקה פנימית בערוץ בשל חשד להתנהגות לא הולמת וחשד להטרדה מינית. חקירת משטרה שהתנהלה בנושא נסגרה. במהלך 2014 חזר גל לעשייה התקשורתית.

אתמול אמרו בערוץ 20, עם היוודע דבר פרישתו, כי הוא "היווה נדבך חשוב ומהותי בהקמת ערוץ 20, והביא יחד עם הערוץ החדש קול אחר בשיח התקשורתי בישראל".

"אסורים בשידור חדשות"

במועצת הכבלים והלוויין עשויים לא לאשר את השינויים בלוח השידורים של הערוץ. במועצה אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי "על-פי תנאי הרישיון של ערוץ 20, הם אסורים בשידורי חדשות ואקטואליה בשנתיים הראשונות לשידוריהם", והוסיפו כי הדבר נתון בבדיקה.

ערוץ 20, בבעלותם של איל ההון יצחק מירלשווילי ואבי בר, נמצא בחודשים הראשונים לרישיונו ועדיין לא התייצב כלכלית, והחזרת לאוויר של חלק מהתוכניות שיירדו בתקופת הבחירות תיבחן מחדש. לפי שעה אומרים בערוץ כי התוכניות השונות נמצאות בפגרה בלבד.

ממועצת הכבלים נמסר בתגובה: "לערוץ 20 אין אישור לשידורי חדשות בשנה הראשונה, והחל מהשנה השנייה הוא יכול לבקש אישור לכך מהמועצה. שידורי האקטואליה של הערוץ צריכים להיות בראי המורשת, ואקטואליה אינה מוכרת לו כהשקעה בהפקת מקור. המועצה תברר את הנושא".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "ערוץ 20 עומד ויעמוד מעל ומעבר במכסת הפקות המקור שלו. למען הסר ספק, בהתאם להוראות המכרז הערוץ רשאי לשדר אקטואליה וענייני היום. בכל מקרה, את עניינינו מול המועצה אנו מנהלים בדרכים המקובלות ולא מעל דפי העיתון".