זה הטריגר שהפיל היום את הנפט מתחת ל-50 דולר לחבית

(עדכון) - הנפט מסוג WTI נפל מתחת ל-50 דולר לחבית - וכעת התייצב ברמה של 50.1 דולר ■ הנפט מסוג ברנט מאבד כ-6.3% לרמה של 52.8 דולר לחבית ■ סיטיבנק צופה כי מחירי הנפט ימשיכו לרדת השנה

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מחירי הנפט ממשיכים לצנוח היום (ב') לאחר שאיבדו יותר מ-45% מאז חודש יולי 2014. התחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם אך בעיקר מסמך שפרסם סיטיבנק לגבי עתיד מחירי הנפט - מהווים את הטריגר המרכזי לנפילות מחירי הזהב השחור היום.

הנפט מסוג WTI נפל מוקדם יותר הערב מתחת ל-50 דולר לחבית אך כעת התייצב ויורד בכ-4.7% לרמה של 50.1 דולר לחבית, רמת שפל של כ-5.5 שנים. הנפט מסוג ברנט מאבד כ-6.3% לרמה של 54 דולר לחבית.

התנודות במחירי הנפט מגיעות כאמור ברקע לזינוק הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר מתחזק בכ-1% מול האירו ונסחר סביב 1.2 דולרים לאירו, שפל של כ-9 שנים.

נזכיר, בין הגורמים המרכזיים שהובילו לקריסת מחירי הנפט בחודשים האחרונים לצד התחזקות הדולר, היו עלייה חדה בהיצע הנפט וירידה בביקושים בעיקר בארה"ב, וכן הסירוב התקיף של סעודיה וקרטל הנפט אופ"ק לחתוך את התפוקה.

אנליסטים בסיטיבנק הוסיפו היום שמן למדורה ופרסמו מסמך בו הם חתכו את התחזיות למחירי הנפט. "שלושה גורמים מרכזיים יכבידו על מחירי הנפט ב-2015", נכתב במסמך שפרסמו היום בסיטי. "מהפכת פצלי השמן בארה"ב, הסירוב של סעודיה לחתוך את תפוקת הנפט וחולשה של הכלכלה העולמית".

האנליסטים בבנק ההשקעות חתכו את תחזית מחירי הנפט שלהם לשנה הקרובה וכעת צופים כי מחירי הנפט מסוג ברנט יעמדו בממוצע על 63 דולר לחבית ב-2015, לעומת התחזית הקודמת שלהם שעמדה על 80 דולר לחבית. לגבי הנפט מסוג WTI בסיטי חתכו את התחזית וכעת צופים מחיר ממוצע של 55 דולר לחבית לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 72 דולר לחבית.