לאומי: אושר ההסדר בפרשת הסיוע להעלמות מס בארה"ב

במסגרת ההסדר ישלם בנק לאומי קנס של מעל ל-1.5 מיליארד שקל ■ אתמול דווח ב"גלובס" כי מבקר המדינה יבחן את התנהלות בנק ישראל בפרשה, וכי החשכ"לית תבחן את מוערבות נושאי המשרה בבנק לאומי

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

בנק לאומי מדווח היום (ג') כי בית המשפט הפדרלי בקליפורניה אישר את ההסדר עליו חתם הבנק במסגרת פרשת הסיוע להעלמות המס הגדולה, וכי ההסדר נכנס לתוקף.

לפני כשבועיים חתם בנק לאומי על הסכם עם משרד המשפטים בארה"ב, לפיו הוא מודה כי סייע ללקוחותיו האמריקאיים בהעלמת מס מהרשויות בארה"ב. הבנק שילם בגין פרשה זו קנס של מעל ל-1.5 מיליארד שקל.

אתמול (ב') דיווחנו ב"גלובס" כי מבקר המדינה, יוסף שפירא, יבדוק את התנהלות הפיקוח על הבנקים בפרשת בנק לאומי. חקירה נוספת בנושא זה מתנהלת נגד שני בנקים נוספים: פועלים ומזרחי-טפחות, ולא ברור מה יהיה גובה הקנס שיוטל עליהם. המבקר יבחן האם הפיקוח על הבנקים, בראשות דודו זקן, ידע על פעילות הבנקים בנושא זה, כיצד פעל בזמן החקירה, והאם נעשו פעולות כדי למנוע פעילות שכזו בעתיד.

כן דווח ב"גלובס" אתמול כי ‎‎החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, פנתה לבנק לאומי בעניין האפשרות שיתבע מנושאי המשרה שיפוי בגין הקנס ששולם לרשויות האמריקאיות או שיסביר מדוע לא יגיש תביעה שכזו. עבאדי-בויאג'ו פנתה ללאומי ודרשה גם את עמדתו באשר למוערבות נושאי המשרה שקיבלו את ההחלטה לסייע ללקוחות אמריקאים להעלים מס, החלטה בזכותה הרוויחו ככל הנראה סכומי כסף גדולים.