"עובדי חח"י גורמים לכך שיהיה מחסור בחשמל כבר בקיץ"

מנכ"ל תחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות: היו אמורים לחבר אותנו לרשת החשמל לפני שבוע וחצי, וזה עדיין לא קרה

"אנחנו הסובלים העיקריים מהעיצומים שנוקטים עובדי חברת החשמל בשבועיים האחרונים", טוען מנכ"ל תחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות, איתן מאיר. "עובדי חברת החשמל היו צריכים לחבר אותנו לרשת החשמל כבר לפני שבוע וחצי, ואם לא יעשו זאת בימים הקרובים, לא נוכל לספק חשמל בקיץ הקרוב. צרכני חברת החשמל יהיו הנפגעים העיקריים מזה".

תחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות אמורה הייתה בימים אלה להתחבר לרשת החשמל הארצית על ידי עובדי חברת החשמל. המועד נקבע, וכך גם התשלום לחברת החשמל - 100 מיליון שקל. בפועל, החיבור אינו מתבצע מכיוון שוועד העובדים נוקט בעיצומים.

בעקבות זאת, פנתה דליה אנרגיות לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשה להחריגה מהעיצומים ולחייב את עובדי חברת החשמל לחבר את התחנה לרשת החשמל הארצית. הדיון יתקיים ביום חמישי הקרוב לפני כבוד השופט רמי כהן.

"צריך לזכור שאנחנו צפויים להוות כ-6% מכלל ייצור החשמל בארץ", אומר מאיר ומדגיש שייצור החשמל על ידי תחנת הכוח הפרטית מיועד בעיקר עבור חברת החשמל לטובת האזרחים ולא ישירות לצרכנים פרטיים.

"מתוך 870 המגה-וואט שאנו הולכים להפיק, 70% מזה אנחנו מוכרים לחברת החשמל", אומר מאיר. "אנחנו מוכרים לחברת החשמל את החשמל במחיר של 20 אגורות לקילוואט שעה (קוט"ש) בעוד חברת החשמל מוכרת את אותו הקוט"ש לצרכנים ב-30 אגורות. כלומר כלל הציבור חוסך מחיבור תחנת הכוח הפרטית לרשת".

עוד מציין מאיר כי "אני מקווה שבית הדין לעבודה ייתן את דעתו למצב הלא נורמלי בו ועד העובדים של ספק שירות חיוני משתמש בכוחו כדי למנוע פתיחת משק החשמל לתחרות ופגיעה במתחרים הפועלים הקמים על בסיס החלטות הממשלה".

לפני כשבועיים הודיע ארגון העובדים על שביתה כללית של כלל העובדים הקבועים בחברת החשמל. כתוצאה מכך נטשו אלפי עובדים את מקום עבודתם והחברה פועלת הלכה למעשה במתכונת שבת.

עילת השביתה הרשמית, נקשרה לנושא מתן קביעויות לעובדים ארעיים בחברה, אולם ברקע עומדת עצירת תהליך המו"מ בנושא השינוי המבני וההשלכות הנובעות מעצירת התהליך על מצבה של החברה ועל יכולת התפקוד של משק החשמל נוכח השינויים הצפויים.

מוועד עובדי חברת החשמל נמסר בתגובה: "מדובר בניסיון להטיל את האשמה על עובדי חברת החשמל כאשר בפועל על פי העובדות והמציאות בשטח דליה עצמה היא שאחראית לאותם עיכובים בחיבור התחנה עקב מחדליה ואי עמידתה בתנאים הנדרשים לכך. טענותיה של דליה תתבררנה ביום חמישי הקרוב בבית הדין לעבודה".