לא רק מוצרי חלב: מגה מייקרת גם סלטים מצוננים

זאת אף על-פי שיצרניות הסלטים, כגון אחלה של שטראוס, לא העלו את מחיריהן לרשת ■ אתמול נחשף ב"גלובס" כי מגה בעיר הקפיצה את מחיריהם של מוצרי חלב רבים בשיעור של עד 34%

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

רשת מגה ממשיכה להקפיץ מחירים ומעלה גם את מחירי הסלטים המצוננים בשיעור דו-ספרתי - כך עולה ממעקב "גלובס". זאת, לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי הרשת הקפיצה את מחיריהם של מוצרי חלב רבים בשיעור של עד 34%, וכעת היא ממשיכה בהקפצת מחיריהם של מוצרי חלב נוספים.

מחירי הסלטים המצוננים במגה עלו באופן משמעותי, וזאת אף על-פי שיצרניות הסלטים לא העלו את מחיריהן לרשת. למשל, מחירו של סלט כרוב אדום אחלה של שטראוס עלה בשיעור של 11.9%, מ-14.3 שקל ל-16 שקל. סלט רצועות פלפלים קלויים של אחלה רשם עליית מחיר של 12.3%.

מעקב אחרי מדפי "מגה בעיר" מגלה כי מחירו של סלט טורקי אחלה מאותה סדרה עלה עוד קודם ל-17.10 שקל, למרות שמדובר במארז של 400 גרם בלבד, ולמרות שהוא נמכר לרשת במחיר שבו נמכר סלט פלפלים קלויים.

לא מן הנמנע, אפוא, כי הרשת החלה בהקפצת מחירו של מוצר אחד בסדרה - סלט טורקי - כדי לבחון את השפעת עליית המחיר על הצרכנים, ואז החליטה להמשיך בתהליך.

לפי תוכנית הרשת, אין כוונה להסתפק בהעלאת המחירים של סלטים אלה, וגם מחיריהם של סלט חומוס אחלה, סלט טחינה ומטבוחה יזנקו בשיעור של עד 12.3%.

ביממה האחרונה נסקו מחיריהם של מוצרי חלב נוספים במגה, אף על-פי שהיצרניות לא העלו את מחיריהן לרשת. מלבד הזינוק במחירים של מארז דני וניל, רביעיות דנונה עם תוספות ומארז מילקי ואף השמנת המתוקה - ביממה האחרונה נסק מחירו של יוגורט דנונה 0% ב-50%, מ-3.6 שקלים ל-5.4 שקלים.

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", ברשת תכננו להקפיץ את מחירו ב-11%, אך בפועל המחיר עלה כאמור ב-50%.

עוד נודע כי רשימת מוצרי החלב של שטראוס שצפויה להתייקר כוללת גם את מארז שוקו בבקבוק, שמחירו יעלה מ-19.5 שקל ל-22.1 שקל - עלייה של 13.3%; מארז דנכול, שמחירו יזנק ב-10.5%; דנונה וניל, שמחירו יזנק ב-6.9%; ודנונה 3% ו-1.5%, ש"יזכו" לתוספת מחיר של 11%.

תוכניתה של מגה בעיר היא להרחיב את עליית המחירים גם במוצרי החלב של תנובה וטרה. כפי נחשף ב"גלובס", מחירי כל סדרת גבינות הנפוליאון של תנובה זינקו ב-11.6%, מחירו של חלב עמיד בקרטון זינק ב-22.2%, ומחירם של מעדני יוגורט יופלה בטעמים עלה בכ-6%. גם כאן ניצלה הרשת את העובדה שהגבינה הלבנה 9% לא נכללה בהחלטת הממשלה להחיל פיקוח מחירים של גבינה לבנה 5%, ובחרה להזניק את מחירה בכ-10%.

מעקב "גלובס" מגלה כי הקפצת המחירים ברשת מגה בעיר נמשכת. למשל, מחירו של חלב לקפה 5% של תנובה זינק בשיעור של 10%- מ-7.9 שקלים ל-8.7 שקלים.

מגה בעיר מתכוונת להקפיץ גם את מחירי מאגדת שקיות שוקו, שוקו בודד בשקית, יוגורט תנובה, יוגורט פינקולדה, חמאה מלוחה, קצפת צמחית ומשקאות היוגורט. ייתכן כי עליות המחירים במוצרים השונים כבר התבצעו בפועל ברשת.

גם במוצרי טרה, מגה אינה מסתפקת בהזנקת מחירי סדרת יוגורט פרופ של מולר, גבינה צפתית מעודנת 5% וקוטג' 3%, כפי שנחשף ב"גלובס", אלא תעלה גם את מחירו של יוגורט עזים, גבינה צהובה 28% ארוזה וגבינת טבורוג, שמחירה צפוי לנסוג ב-25.5%.

מגה הגיבה בשעתו כי העלאת המחירים מתבצעת במוצרים שנמכרו במבצע, אולם מעקב "גלובס" מגלה כי המוצרים לא נמכרו במבצע בטרם הועלו המחירים.

רשת מגה בעיר הושקה על-ידי הרשת האם מגה באוגוסט 2007. מגה החליטה להסב את כל סניפי סופר סנטר לסניפי מגה בעיר, תוך הבטחה להביא את הדיסקאונט לתוך השכונות. הצעד שנקטה אז מגה היה לדרמה בשוק המזון, שהורגל בגביית מחירים גבוהים משמעותית בתוך הערים. מגה הבטיחה כי תציע את מחירי המזון הזולים ביותר בערים.

ממגה נמסר כי "הרשת לא ביצעה עליית מחירים. מדובר במוצרים שהוזלו והוחזרו למחירם הקודם, במקביל להוזלת עשרות מוצרים אחרים, כפי שנעשה באופן שוטף ותדיר. בכל שבוע מתבצעים אלפי הוזלות ועדכוני מחיר בהתאם לתחרות ולדרישת הלקוחות, כך שהרשת מקפידה תמיד לשמור על רמת מחירים תחרותית וזולה ביחס למתחרים".

עליית מחירים מגה בעיר
 עליית מחירים מגה בעיר