רשת מגה בעיר מקפיצה מחירי מוצרי חלב עד 34%

מגה בתגובה: "מדובר במוצרים שהוזלו במסגרת מבצעים לצרכן וחזרו למחירם הקודם, הוזלנו מוצרי חלב אחרים" ■ יצרניות החלב: "לא העלנו מחירים לרשתות השיווק בחודשים האחרונים" ■ צפו ברשימת המוצרים שהתייקרו

רשת מגה הקפיצה את מחיריהם של מוצרים רבים ברשת מגה בעיר, כחלק מתוכנית להעלאת מחירים כוללת יותר ברשת.

ל"גלובס" נודע כי במגה הוחלט לייקר את מוצרי החלב של החברות תנובה, שטראוס וטרה בשיעור של עד 34%. מהחברות עצמן נמסר כי הן לא ביצעו כל העלאת מחיר לרשתות השיווק בחודשים האחרונים.

מעקב "גלובס" מגלה כי ביומיים האחרונים מחיריהם של מוצרים רבים ברשת אכן זינקו בפועל בשיעור חד. כך למשל, במוצריה של חברת שטראוס הוקפץ מחירו של מארז דני וניל מ-13.9 שקל ל-18.7 שקל - עלייה של 34.5%. מחירו של מארז דני שוקולד זינק ב-20% מ-13.90 שקל ל-16.70 שקל.

במקרה של המארז בטעם שוקולד, התוכנית היתה להקפיץ את המחיר ב-17.3%, אך בפועל המחיר עלה בשיעור חד יותר. רק אתמול נמכרו במגה בעיר מארזי דנונה בר, רביעיית דנונה עם תוספות כגון גליליות, קורנלפקס, פצפוצי שוקולד - במחיר של 17.60 שקל. היום זינק מחירם ל-20.2 שקל - עלייה של 14.8%.

מילקי הוא המעדן הנמכר ביותר בישראל. מאז המחאה החברתית החליטה שטראוס להוזיל את המוצר הבסיסי של המותג, ושמיניית מילקי נמכרת ברשתות השיווק ב-19.90 שקל. זה היה גם המחיר במגה בעיר עד אתמול. היום זינק מחיר המארז ב-14.6% ל-22.8 שקל.

רשת מגה לא הסתפקה בכך ובחרה להקפיץ גם את מחירו של מעדן מיני מילקי מ-2.2 שקלים ל-2.5 שקלים - זינוק של 13.6%. מחירו של מעדן דניאלה עלה במקביל ב-9.8%.

מחירי כל סדרת גבינות הנפוליאון של תנובה זינק ב-11.6% - ממחיר של 13.8 שקל למחיר של 15.4 שקל. מחירו של חלב עמיד בקרטון זינק ב-22.2% מ-7.2 שקלים למחיר של 8.8 שקלים. מחירם של מעדני יוגורט יופלה בטעמים עלה בשיעור של 5.8% ל-5.5 שקל יםליחידה.

גם מוצרי החלב של טרה זינקו במקביל. סדרת יוגורט פרופ של מולר זינקה ב-11.8% מ-5.1 שקל למחיר של 5.7 שקלים. מחירה של גבינה צפתית מעודנת 5% זינק ב-13.2%, ממחיר של 16.7 שקל למחיר של 18.9 שקל.

בסוף דצמבר 2013 החליטה הממשלה להכניס לפיקוח מחירים את הגבינה לבנה 5% - במחיר של 5.11 שקלים לצרכן, ושמנת מתוקה 38% במחיר של 6.6 שקלים. המניע להחלטה היה בדיקה חשבונאית שבה נמצא כי החברות הרויחו רווחים מוגזמים על מוצרים אלה.

במגה החליטו כעת לנצל את העובדה שעל מוצרים דומים לא חל פיקוח מחירים, ולהזניק את מחירם, למרות שגם כך הם נמכרים כבר היום במחיר גבוה ביחס למחיר המוצרים שבפיקוח. במסגרת זו העלתה מגה את מחיר השמנת המתוקה 32% ב-8.5% ל-9 שקלים, וביצעה עליית מחיר בשיעור נמוך יותר לשמנת בישול 9% ל-9.3 שקלים.

מגה העלתה גם את מחיר הקוטג' 3% - סמל המחאה החברתית שהתקיימה לפני שלוש שנים - וכך מחירו של קוטג' 3% של טרה זינק מ-5.5 שקל ל-6.2 שקל - עלייה של 12.7%. מחירה של גבינה לבנה 9% של תנובה עלה ב-9.8% ל-5.6 שקל לעומת 5.1 שקל שהיה ברשת רק אתמול.

ממגה נמסר כי "הרשת לא ביצעה עליית מחירים, ומדובר במוצרים שהוזלו לתקופת מבצע והוחזרו למחירם הקודם. במקביל הרשת ביצעה הוזלות במגוון מוצרי חלב אחרים, לדוגמה קוטג' שהוזל ל-5.90 שקלים, חלב מעושר יוטבתה שהוזל ל-6.30 שקלים ועוד.

"כמו בכל רשתות המזון, בכל שבוע נתון מתבצעים אלפי הוזלות ועדכוני מבצעים בהתאם לתחרות ולדרישת הלקוחות, כך שהרשת מקפידה תמיד לשמור על רמת מחירים תחרותית וזולה ביחס למתחרים".

חלב
 חלב

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988