יממה אחרי הפיגוע בפריז: רעול פנים בשכפ"ץ רצח שוטרת

(עדכון) - כוחות כבדים של היחידה נגד-טרור הוקפצו לדרום פריז לחפש את החשוד ■ לא ברור אם התקרית קשורה לפיגוע במערכת העיתון "שרלי הבדו", בה נרצחו אמש 12 בני אדם ■ המחבלים עדיין במנוסה

מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס
מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס

שוטרת שנפצעה הבוקר (ה') מירי בפריז מתה מפצעיה. שוטר נוסף ומנקה רחובות נפצעו קשה. לדברי כלי התקשורת המקומיים, אין בשלב זה ראיות המצביעות על קשר בין התקרית ובין הפיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו. ואולם, מקורות משטרתיים אמרו כי היורה היה רעול פנים, היה חמוש בנשק אוטומטי ולבש אפוד מגן.

לפי אחד הדיווחים, המשטרה עצרה אדם הקשור לירי שאירע הבוקר - גבר כבן 52, שתיאורו אינו תואם לפרופיל של שני המחבלים מהפיגוע במערכת העיתון, סעיד קואשי ואחיו שריף קואשי.

לפנות בוקר הסגיר עצמו למשטרה נהג המכונית שמילט את שני המחבלים מזירת הפיגוע, חמיד מוראד בן ה-18. במהלך הלילה נעצרו לדברי המשטרה 7 בני משפחה ומקורבים אחרים של שני המחבלים הנמלטים, בפשיטות שנעשו באזור העיר רמס שבצפון-מזרח צרפת.

ביממה האחרונה הותקפו כמה מסגדים ברחביצרפת כנקמה על הפיגוע. לא דווח על נפגעים. הבוקר דווח על פיצוץ בדוכן קבבים במזרח צרפת. גם במקרה זה לא נפגע איש.

שני השוטרים שנרצחו אמש בפיגוע זוהו הבוקר כאחמד מרבאת ופרנק ברינסולארו. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, אמר הבוקר כי "חייבים לתת ל'שרלי הבדו' להמשיך, להבטיח שלא יוטלו מגבלות על החירות".