הדולר האוסטרלי התרסק? הטניסאים במלבורן לא יפסידו מזה

הפרסים בגראנד סלאם היו אמורים לעמוד על 36.3 מיליון דולר אוסטרלי - אך בשל היחלשות המטבע - יועלו לשיא כל הזמנים של 40 מיליון

רפאל נדאל, אליפות אוסטרליה 2014, טניס / צלם: רויטרס
רפאל נדאל, אליפות אוסטרליה 2014, טניס / צלם: רויטרס

מארגני אליפות אוסטרליה בטניס נאלצו להעלות את סכומי הפרסים למשתתפים בטורניר שייפתח בשבוע הבא במלבורן הרבה מעבר למה שתכננו, ואלו יעמדו על שיא כל הזמנים - 40 מיליון דולר אוסטרלי (32.5 מיליון דולר אמריקאי). הסיבה: היחלשות הדולר המקומי, שהביאה לכך שהטורניר הפך לפחות מתגמל עבור השחקנים, ואילצה את המארגנים ליזום "תיקון" כלפי מעלה.

בטורניר בשנה שעברה עמד סך הפרסים לשחקנים על 33 מיליון דולר אוסטרלי, ובאוקטובר האחרון דיווחו המארגנים כי לטורניר שייפתח בינואר 2015 ישודרגו סכומי הזכייה ל-36.3 מיליון דולר אוסטרלי. אלא שהנפילה בשער הדולר המקומי ביחס לדולר האמריקאי וביחס לאירו, הביאה בסוף השבוע את המארגנים להחלטה על הגדלה נוספת של סכומי הזכייה. בדצמבר בלבד איבד הדולר האוסטרלי 4.1% מערכו ביחס למטבע האמריקאי, ובסך הכל הגיע לרמה הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות אל מול הדולר האמריקאי. כתוצאה מכך, סכומי הפרסים הוכפלו מאז 2007 - אז עמדו על 20 מיליון דולר אוסטרלי.

המנצח בטורניר היחידים (נשים וגברים) יזכו בפרס כספי של 3.1 מיליון דולר אוסטרלי (2.54 מיליון דולר אמריקאי), כאשר כניסה להגרלה הראשית שווה 34,500 דולר אוסטרלי (28,300 דולר ארה"ב).

נכון להיום, הגראנד סלאם במלבורן הוא הטורניר השלישי הכי מתגמל בסבב הטניס העולמי. סכומי הפרסים הגבוהים ביותר הם באליפות ארה"ב הפתוחה, שם חולקו ב-2014 סך של 40.8 מיליון דולר. הטורניר השני הכי מתגמל הוא ווימבלדון.