האם מנצ'סטר סיטי עשתה קומבינה על חשבון אופ"א?

על-פי ה"מייל און סאנדיי", הארגון האירופי יבדוק האם אלופת הפרמיירליג ביצעה מניפולציות חשבונאיות, כדי להימנע מעונשי הפייננשל פייר-פליי

סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

אופ"א חוקרת האם מנצ'סטר סיטי ביצעה מניפולציות לדוחות הכספיים שלה לעונת 2013/14, במטרה להימנע מעונשים כבדים בגין חריגה מתקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP) של ארגון הכדורגל האירופי. כך מפרסם ה"מייל און סאנדיי".

מקור הטענות הוא השורה התחתונה בדוחות - שבישרה על הפסד של 23 מיליון ליש"ט "בלבד" בעונת 2013/14, שיפור משמעותי לעומת עונת 2012/13 (שהסתיימה במינוס של 53 מיליון ליש"ט). אך כעת בודקת אופ"א האם מדובר על תרגיל חשבונאי - שכן סכום זה אינו כולל את סך הפעילות של City Football Group, חברת האם של אלופת הפרמיירליג. חברה זו מפעילה גם את קבוצות ניו יורק סיטי FC האמריקאית, מלבורן הארט האוסטרלית, יוקוהמה מרינוס היפנית, מנצ'סטר סיטי נשים. כמו כן, היא כוללת בתוכה מחלקות משנה בשם City Marketing ו-City Football Service.

לטענת כתב ה"מייל און סאנדיי", ניק האריס, ההפסד הכולל של City Football Group נאמד ב-2013/14 ב-63 מיליון ליש"ט, וחלק ניכר מהפעילות התפעולית השוטפת של קבוצת הפרמיירליג הגיעה מהמחלקות הנ"ל. כספים רבים עוברים בין החשבונות של המחלקות, ללא פיקוח. "הדוחות של סיטי נבנו על מנת לבלבל את מי שקורא אותם", טוען האריס.

כזכור, סיטי, שנשלטת על-ידי השייח' מנצור מאבו-דאבי, כבר נקנסה בקיץ האחרון על-ידי אופ"א בגין הפרת תקנות ה-FFP בשנים האחרונות, בעקבות חריגה מההפסדים התפעוליים המותרים. בנוסף, היא חויבה לחתוך את מספר הכדורגלנים שהיא יכולה לרשום למשחקי ליגת האלופות מ-25 ל-21 בלבד, ונאסר עליה להעלות את גובה תשלום השכר הכולל לשחקנים אותם רשמה למסגרת האירופית.

במסגרת תקנות ה-FFP, ניתנות הקלות לקבוצות שמציגות "טרנד" חיובי בדוחות שלהן. סיטי, עם צמצום ההפסדים העקבי שלה - אמורה על הנייר ליהנות מכך. אלא אם אופ"א תגלה שעשו קומבינה על הראש שלה. אגב, בעבר העלתה ספק אופ"א גם בהסכם החסות המרכזי של סיטי עם חברת התעופה אתיחאד - בשל הקשר העסקי בינה לבין השייח' מנצור.