הטיפ היומי: אג"ח שהתשואה עליה מפצה על הסיכון

בלאומי שוקי הון ממליצים "קנייה" על אג"ח Pitney Bowes

חברת הטכנולוגיה Pitney Bowes / צילום: בלומברג
חברת הטכנולוגיה Pitney Bowes / צילום: בלומברג

חברת הטכנולוגיה Pitney Bowes נסחרת בניו-יורק בשווי של כ-4.8 מיליארד דולר. לחברה יש אג"ח שהונפקה במארס 2014, ומשלמת קופון של 4.625% המחולק חצי-שנתית.

Pitney Bowes פעילה ביותר מ-100 ארצות אך כ-70% מהכנסותיה מגיעים מארה"ב. החברה שואפת להמשיך להתפתח בשוק הבינלאומי.

בדוחות 2013 ציינה החברה את מכירת פעילות הדואר הבינלאומית שלה, כחלק מתוכנית אסטרטגית לצמצם את פעילות הדואר המסורתית, שמניבה קצבי צמיחה שליליים. כיום החשיפה של Pitney Bowes למגזר הדואר מהווה כ-50% והיא צפויה להמשיך לרדת, על רקע החלטתה לחזק סגמנטים צומחים בפעילותה - פתרונות דיגיטליים, שוק המוערך ב-25 מיליארד דולר וצומח בקצב שנתי של 10%-15%, ופתרונות לעסקים גדולים.

מאזנה של Pitney Bowes יציב מאוד. למרות קצב רכישות אגרסיבי, החברה דואגת למטריצת החוב שלה והחוב למאזן נע לאורך זמן סביב 50%. בכל שנה משנות ה-90, החברה הציגה שורה תחתונה חיובית. ב-2013, בהשפעת הוצאות חד-פעמיות, החברה הציגה רווח נמוך יחסית לממוצע, כ-143 מיליון דולר. ב-2014 היא צפויה להרוויח 345 מיליון דולר. בשנים האחרונות רשמה החברה ירידה בהכנסות, מרמה של 5-6 מיליארד דולר ל-3-4 מיליארד דולר. התייצבות נרשמה ב-2013, וב-2014 המכירות אמורות לצמוח ב-2%.

צפי האנליסטים הוא שהמכירות יצמחו בקצב שנתי של כ-4% עד 2016 - אמנם קצב נמוך, אך המעבר לצמיחה חיובית הוא עדות שהפעילויות הצומחות תופסות נפח משמעותי יותר. זו צפויה להיות מגמה ארוכת טווח שתהפוך את החברה לרווחית ויציבה יותר. בשנים האחרונות ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נע סביב מיליארד דולר, ולחברה תזרים חופשי של כחצי מיליארד דולר. בקופתה כמיליארד דולר והסכום צפוי לגדול הודות לתזרים החזק. יחסי הכיסוי דומים לאלו בתעשייה. יחס החוב ל-EBITDA הוא 3.77.

האג"ח נסחרת בתשואה של 4% ובמרווח של 207 נ"ב. להערכתנו, התשואה שבה נסחרת האג"ח יותר ממפצה על הסיכון הגלום בה. המלצתנו היא "קנייה".

אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים, לאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם