הנפט קרס בכ-4.7%; "המחיר לא יעלה שוב מעל 100 דולר"

הנפט מסוג ברנט צולל ב-5.3% לרמה של 47.5 דולר לחבית ■ גולדמן זאקס: "המחירים ימשיכו לרדת לרמות נמוכות יותר לפני שיתחילו לעלות" ■ בגולדמן זאקס מעריכים כי מחירי הנפט מסוג ברנט ירדו עד ל-42 דולר

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

לאחר שבסוף השבוע קרטל הנפט אופ"ק אותת שוב כי אין בכוונתו להקטין את תפוקת הנפט גם אם מחירי הזהב השחור ימשיכו לצנוח, מחירי הנפט המשיכו לקרוס היום והם נסחרים בשפל של כ-6 שנים. בשוק גוברות הערכות כי מחירי הנפט ימשיכו לשהות במחירים נמוכים גם בטווח הארוך.

החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו ב-4.7% ל-46.1 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט צוללים ב-5.3% לרמה של 47.5 דולר לחבית.

אלווליד בן-טלאל, הנסיך הסעודי המיליארדר, אמר היום כי מחיר הנפט לעולם לא יעלה שוב מעל 100 דולר. בראיון שהעניק ל-USA Today, אמר כי "אם האספקה תשאר כפי שהיא, והביקוש ישאר נמוך, זה ברור שמחירי הנפט ימשיכו לרדת. אבל אם האספקה תרד, ותהיה צמיחה כלשהי בביקוש, ייתכן שהמחירים יעלו. עם זאת, אני בטוח שלא נראה יותר את המחיר 100 דולר". בראיון אמר בן-טלאל כי הממשלה הסעודית ויצרני הנפט האחרים נרדמו בשמירה בזמן הצלילה במחירים. עם זאת, הוא טוען שההחלטה לא לקצץ בתפוקה היא אסטרטגייה נכונה.

לאחר שמרבית בנקי ההשקעות והמוסדות הפיננסים בעולם חתכו את תחזית מחירי הנפט שלהם, כעת הגיע התור של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שציין בסקירה שפרסם כי מחירי הנפט ימשיכו להיסחר ברמות נמוכות במשך תקופה ארוכה. "ההתאוששות של מחירי הנפט תהיה ארוכה יותר ותתאפיין בצורה של U כך שהמחירים ימשיכו לרדת לרמות נמוכות יותר לפני שיתחילו לעלות", נכתב בסקירה.

בגולדמן זאקס מעריכים כי מחירי הנפט מסוג ברנט ייסחרו ברמות של 42 דולר, 43 דולר ו-70 דולר בטווח של 3 חודשים, 6 חודשים ו-12 חודשים, בהתאמה. בתחזית הקודמת של בנק ההשקעות האנליסטים צפו כי מחירי הברנט יעמדו על 80 דולר, 85 דולר ו-90 דולר, בהתאמה. לגבי הנפט מסוג WTI, מעריכים בגולדמן כי המחירים יעמדו על 41 דולר, 39 דולר ו-65 דולר בהתאמה.

יוסף אל-עוטייבה, שגריר איחוד האמירויות לארה"ב, אמר בסוף השבוע כי ארצו לא מתכננת לחתוך את תפוקת הנפט - לא משנה כמה המחיר ימשיך לרדת. לפי סוכנות בלומברג, נציגים מסעודיה, כוויית ואיחוד האמירויות הבהירו תריסר פעמים ב-6 השבועות האחרונים כי אופ"ק לא יקטין את התפוקה כדי להפסיק את הירידה במחיר הנפט.