אומ"ץ: קמפיין הרשות להגנת הצרכן מהווה תעמולת בחירות

התנועה מבקשת מוועדת הבחירות המרכזית להורות על הקפאת הקמפיין

תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי) פנתה לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה להוציא צו מניעה נגד שידור קמפיין הרשות להגנת הצרכן שעלה לאחרונה.

מדובר בתשדיר שבו נראה זוג צעיר מבקש להזמין חופשה, וסוכנת הנסיעות מנסה להטעות אותו אך מתקנת את עצמה בכל פעם, כי נציג של הרשות להגנת הצרכן מונע ממנה להמשיך בהטעיה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אבינועם מגן נגד משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן, נטען כי בהעלאת הקמפיין בתקופה שלפני הבחירות מבצעות הרשות ומשרד הכלכלה עבירה על חוק תעמולת הבחירות.

לטענת התנועה, הרשות להגנת הצרכן פועלת תחת ניהולו של משרד הכלכלה, ועל-פי חוק תעמולת הבחירות, "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים של גוף מבוקר או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו".

"לא ברור אם זו יד המקרה", נכתב בפנייה, "אולם דווקא בעיצומה של מערכת הבחירות, העוסקת במידה רבה בשאלות של חברה, צרכנות וכלכלה, הפציע בימים האחרונים קמפיין במגוון ערוצי תקשורת, לרבות תשדירי טלוויזיה, העוסק בהגנת הצרכן ובמתן קנסות על הטעיית צרכנים".

"אין חולק כי מדובר בתשדיר משעשע, בעל חשיבות רבה לשמירה על זכויות הצרכן. אך על אף סגולותיו וחשיבותו של הקמפיין, לא ניתן להתעלם מהשאלה הפשוטה: למה עכשיו?".

לדברי אומ"ץ, "התהדרות השלטון בכך שפעל על מנת להתקין תקנות המשפרות לכאורה את השמירה על זכויות הצרכן, מנוגדת להוראות החוק, בייחוד כאשר מדובר בקמפיין המפורסם בסמוך לבחירות".

עוד נטען כי מכיוון ששרי הממשלה עשויים להשפיע על פרסום ועל תזמון קמפיינים מסוג זה, קיים חשש כי ערב בחירות יופנו משאבים רבים ומיותרים לצורכי תעמולה אסורה.