הכפית החכמה שתגלה עד כמה המשקה שלכם באמת מתוק

חברת Valiber הישראלית פיתחה מכשיר המאפשר למדוד את המתיקות של כוס משקה ■ בעתיד, היא מקווה לפתח יכולות דומות עבור כל סוגי הטעמים, וכך לאפשר לצרכנים לקבל מידע כמותי על טעמו של האוכל שלהם

כמה מתוק הוא המזון שאתם אוכלים? האם "ממש מתוק" או "לא מספיק מתוק"? חברת Valiber הישראלית פיתחה מכשיר המאפשר למדוד את המתיקות של כוס משקה. המכשיר מעוצב ככפית, וכשבוחשים באמצעותו בתוך כוס, מקבלים תוצאה של רמת מתיקות, בין אם המשקה ממותק בסוכר רגיל ובין אם בממתיקים רגילים. רמת מתיקות היא ערך שונה מאשר קלוריות, שערכן לרוב מופיע על פחית או בקבוק. מתיקות היא גם ערך שונה מאשר רמת סוכר, כי לכל סוג של ממתיק או שילוב בין ממתיקים יש רמת מתיקות קצת שונה.

המוצר מיועד להורים שעוקבים אחרי תכולת הסוכר במשקאות שלה ילדים שלהם (אך קלוריות פחות מעניינות אותם) כמו כן הוא מיועד עבור משווקים ומפרסמים, שיוכלו לומר לצרכנים בדיוק מהו ערך המתיקות (ה-Val) של המשקה שלהם, כדי שהצרכנים יוכלו לקבל החלטה ולבחור מוצרים לפי רמת המתיקות המתאימה להם.

בהמסת כפית סוכר, או חצי שקית אספרטם (ממתיק מלאכותי) לתוך כוס מים, נקבל מתיקות של חמישה Val בערך. לקוקה קולה מתיקות של 34 ואל ולדיאט קולה - 33. כמעט אותו דבר אבל לא בדיוק. למיץ תפוזים ערכים של כ-37 ואל.

בעתיד, מקווה ואליבר לפתח יכולות דומות עבור כל סוגי הטעמים, וכך לאפשר לצרכנים לקבל מידע כמותי על טעמו של האוכל שלהם, לפני שהם טועמים ממנו. בעוד מידע כמותי על ערכים תזונתיים במזון הוא תחום מתפתח, הרי שמידע כמותי על טעם הוא תחום בו איש כמעט לא עסק עד היום.

ואליבר הוקמה על ידי יובל קליין, שמשמש גם כמנכ"ל. קליין שימש בעבר כאחד ממיסדי PLYmedia.