איל ברקוביץ', יוסי בניון, חיים רביבו - ועכשיו גם עומר דמארי

הושלמה רשמית מכירתו של החלוץ הישראלי מאוסטריה וינה לרד-בול לייפציג בתמורה לכ-4.5 מיליון אירו; הפך לאחד הכדורגלנים הישראלים היקרים בהיסטוריה

עומר דמארי חותם ברד-בול לייפציג / צילום: ר.ב לייפציג
עומר דמארי חותם ברד-בול לייפציג / צילום: ר.ב לייפציג

היום (ד') הושלמה באופן רשמי עסקת העברתו של עומר דמארי (בתמונה עם סוכניו) מאוסטריה וינה לרד-בול לייפציג. בסביבתו של החלוץ טוענים כי המועדון מליגת המשנה הגרמנית ישלם עבור הישראלי כ-4.5 מיליון אירו. בתקשורת הגרמנית מדווחים על סכום מעט יותר גבוה - 5 מיליון אירו.

בכל אופן, השחקן בן ה-25 הפך לאחד הישראלים היקרים ביותר בהיסטוריה. בשיא הכספי ששולם בעבור כדורגלן תוצרת כחול-לבן מחזיק איל ברקוביץ', שב-1999 נמכר מווסטהאם האנגלית לסלטיק הסקוטית בתמורה ל-8.8 מיליון אירו. יוסי בניון עזב ב-2007 את ווסטהאם לליברפול בעבור 7.3 מיליון אירו, וכעבור שלוש שנים נמכר לקבוצת פרמיירליג נוספת - צ'לסי - בסך של 7 מיליון אירו. בשנת 2000 נמכר חיים רביבו מסלטה ויגו הספרדית לפנרבחצ'ה הטורקית בסכום המוערך ב-5 מיליון אירו.

אל רשימת הכדורגלנים הישראלים היקרים בהיסטוריה אפשר להכניס גם את ליאור רפאלוב (ממכבי חיפה לקלאב ברוז' הבלגית ב-2011 במחיר של 2.5 מיליון אירו) ואיתי שכטר (מהפועל ת"א לקייזרסלאוטרן הגרמנית, 2011, 2.5 מיליון אירו).

דמארי, שרק בקיץ האחרון נמכר מהפועל ת"א לאוסטריה - פתח מצוין את הקריירה האירופית שלו, עם 10 שערים ו-5 בישולים ב-15 הופעות העונה במדים של וינה. לייפציג, התחנה האירופית השנייה בקריירה דמארי שגדל במכבי פ"ת - נמצאת בבעלות קונצרן המשאות רד-בול, והיא קבוצה עשירה עם אמביציות להעפיל אל הבונדסליגה כבר בעונה הנוכחית.

בשל תקנוני דמי ההשבחה של פיפ"א, מכבי פ"ת והפועל ת"א צפויות לגזור קופון מההעברה הנוכחית של דמארי ללייפציג.