הצלם יואב חורש פותח תערוכת יחיד חדשה ומסקרנת בבוסטון

זרקור על יוצרים ישראלים מצליחים בחו"ל: תערוכת יחיד של יואב חורש נפתחת מחר בגלריה קייפס בבוסטון

מתוך התערוכה / צילום באדיבות האמן
מתוך התערוכה / צילום באדיבות האמן

שנה אחרי שחזר להתגורר בישראל, תיפתח מחר (ו') בבוסטון תערוכת יחיד של הצלם יואב חורש. למרות שהוא עובד כבר שנים עם גלריה Kayafas, יש משהו שונה ואף סימבולי בתערוכה "Where we stand" המציגה עבודות מהשנים האחרונות, שצולמו במקומות רבים בעולם, מאוסטרליה ועד אירופה, מהונג-קונג ועד תל-אביב. מרבית התמונות בתערוכה מציגות מבט מרוחק על נוף שיש בו דרמה עצורה, מאופקת, מאיימת. הדמויות בצילומיו נראות כמעט כאילו נשתלו לצורך קנה-מידה, כבתמונות הדמיה, והן מציגות ניכור וקטנות של האדם מול הטבע והארכיטקטורה.

"כל הקריירה המקצועית שלי, אמנותית ואקדמית, הייתה בארצות-הברית ובהונג-קונג", מספר חורש בראיון ל"גלובס", ערב התערוכה. "התחלתי לצלם כבר בגיל 13 אבל לא ראיתי בזה מקצוע, למרות שבצבא שירתי תקופה ביחידת צילומי אוויר. אחרי הצבא נסעתי לניו-יורק בתור תחנה ראשונה בטיול בעולם. תכננתי להגיע לאפריקה, אבל זה לא קרה. ניו-יורק פתחה לי את הראש לאמנות ולצילום, ואחרי שחסכתי מספיק כסף נרשמתי ללימודי צילום בבוסטון והמשכתי ללימודי אמנות".

מיד כשסיים את לימודי התואר השני (MFA) באוניברסיטת קולמביה בניו-יורק החל גם ללמד באקדמיה. "ב-2010 הגיעה הצעה מפתה מ'סוואנה קולג' לאמנות ועיצוב', שמרכזו בג'ורג'יה ארה"ב, להקים מחלקה לצילום בשלוחה של האוניברסיטה בהונג-קונג".

כעבור 3 שנים בהונג-קונג החליט חורש לחזור לארץ. "הגעתי להבנה שאני צריך לעשות סטופ. כל חיי הבוגרים אני נודד בעולם ועלה בי צורך בתחושה של בית, מקום קבוע. לנסות לחיות בארץ ולעשות גם שנת שבתון מההוראה".

בשנה שחלפה מאז בואו עסק בעיקר בהתארגנות. "הגעתי, מצאתי דירה עם סטודיו צמוד בדרום תל-אביב והתחלתי לעבור על אלפי נגטיבים שצברתי בשנים האחרונות".

חורש מצלם במצלמות אנלוגיות טכניות, בפורמט גדול, על גבי חצובה. בקיץ האחרון הציג תערוכת יחיד ראשונה בארץ, בגלריה פינברג פרוג'קטס בקריית המלאכה בתל-אביב. מאז השתתף גם בתערוכות קבוצתיות, בפסטיבל מנופים בירושלים ובחודש שעבר באירוע "מנורת לילה" של אמנות חוצות בשכונת נווה שאנן. עבודותיו של חורש מודפסות בתשעה עותקים, ומחירן אחיד - 2,500 דולר לעותקים הראשונים.

www.yoavhoresh.com