אפל הפסיקה את ההתקשרות - ומניית סומוטו צנחה בבורסה

זאת, לאחר שבעקבות דיווח החברה מהיום, בדבר קבלת הודעה אוטומטית מאפל על ביטול החתימה הדיגיטלית של ג'ניו, התבקשה החברה להעביר הבהרות נוספות

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בניירות הערך של סומוטו הופסק היום (ה') בבורסה בתל אביב, לאחר ירידה חדה בערכה. זאת, לאחר דיווח החברה מהיום, בדבר קבלת הודעה אוטומטית מאפל על ביטול החתימה הדיגיטלית של ג'ניו.

סול צבי, מנכ"לית Genieo, קיבלה היום הודעה אוטומטית מאפל לפיה בוטלה החתימה הדיגיטלית המאושרת שבידיה לג'ניו. החברה מציינת כי ההודעה התקבלה על ידי ג'ניו ללא מתן הסברים לביטול וללא מתן התראה מראש על ידי אפל. החברה ציינה כי היא מתכוונת לפנות לאפל באופן מידי על מנת לבחון את אפשרות ביטול ההחלטה כאמור, או לבחון את משמעות ההחלטה, לרבות השלכותיה העסקיות.

בסוף חודש אוגוסט האחרון השלימה סומוטו את רכישת Genieo, לאחר שבעלי המניות שלה אישרו את הרכישה תמורת 34.1 מיליון דולר.

לפני יומיים עדכנה החברה את הערכותיה לגבי תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2014. החברה מעריכה כעת כי ההכנסות במחצית השנייה של אשתקד יסתכמו ב-25-25.5 מיליון דולר, גבוה בכ-17% מהתחזיות הקודמות.

החברה מסבירה את העלאת התחזיות, בין היתר הודות לשלב המתקדם בתהליך המיזוג בין החברה לג'ניו ולסינרגיה הטכנולוגית והשיווקית המוצלחת בין שתי החברות. סומוטו מעריכה כי ההכנסות ברבעון הרביעי אשתקד יסתכמו ב-13.2-13.7 מיליון דולר, עלייה של כ-11% לעומת הרבעון השלישי.

סומוטו, שבשליטת בן גירון ואיל יעקב, עוסקת בפיתוח ושיווק מערכת התקנה לתוכנות ממומנות, ונסחרת בשווי 90 מיליון שקל. ג'ניו פיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט, יחד עם פלטפורמת פרסום ממוקד.