דיווח: בני-ערובה מוחזקים בסניף דואר בפרבר ליד פריז

כלי תקשורת בצרפת מדווחים כי אדם חמוש חטף לפחות 3 בני-ערובה בסניף דואר בפרבר קולומבה הסמוך לפריז ■ החוטף מוכר למשטרה על רקע פלילי, ועל-פי דיווחים הוא מדבר על אהבה נכזבת

עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס
עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס

אזרחי צרפת עדיין לא התאוששו מהטרגדיה שהנחית עליהם גל הטרור בשבוע שעבר, וכבר הם מתבשרים בדיווח ראשוני על אירוע נוסף של חטיפת בני-ערובה במדינה.

על-פי הדיווח, אדם חמוש שנכנס לסניף דואר בעיר סמוכה לפריז, מחזיק ב-3 בני-ערובה לפחות, אך הפעם - ככל הנראה - לא מדובר באירוע טרור על רקע דתי. הליברסיון טוען כי החוטף מדבר על שברון לב ואהבה נכזבת.

האזור נסגר לתנועה ומסוק הוזנק לאוויר. החשוד כנראה מוכר למשטרה מהתחום הפלילי, וכוחות הביטחון צפויים להתחיל במשא ומתן עמו. עשרות כלי רכב מקיפים את סניף הדואר השוכן בפרבר העונה לשם קולומבה.

גל מעצרים בפריז, ברלין ובריסל

בשעות הלילה והבוקר אירע גל מעצרים ונרשמה כוננות שיא ברחבי אירופה, פחות מיממה לאחר הפשיטה העקובה מדם על תא טרור במזרח בלגיה. 27 חשודים בסיוע לטרור נעצרו במהלך הלילה והבוקר בפריז, ברלין ובריסל. מקור ביטחוני מערבי אמר ל-CNN כי ברחבי היבשת ישנם 20 תאי טרור המוגדרים "רדומים", אך מוכנים להוציא לפועל פיגועים בכל רגע.

לדברי איש המודיעין המערבי ששוחח עם CNN, תאי הטרור כוללים בין 120 ל-180 פעילים שמתכננים להוציא לפועל פיגועים בצרפת, גרמניה, בלגיה והולנד. במהלך הלילה עצרה משטרת צרפת 12 חשודים ב"סיוע לוגיסטי" למחבלים מפריז. הבוקר נסגרה תחנת רכבת גדולה בעיר ופונתה מיושביה עקב חשש לפצצה במקום.

גם בגרמניה נערך מבצע נרחב בניסיון לאתר תאי טרור ובשעות הבוקר פשטו מאות שוטרים על 11 מוקדי טרור בבירה ברלין. שני בני אדם, שחשודים כי עסקו בגיוס לוחמים לדאע"ש בסוריה, נעצרו.