הנשיא אובמה מקדם: הכבדת המיסוי על עשירי ארה"ב

אובמה מתכנן לקדם את התוכנית בעת הנאום הקרוב שלו לאומה ב-20 בינואר, ומתכנן להשתמש בהכנסות החדשות - בהיקף של כ-320 מיליארד דולר במשך 10 שנים - להקלת נטל המס על מעמד הביניים

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה מקדם תוכנית להכבדת המיסוי על עשירי המדינה. לפי התוכנית, לאזרחים אמריקאים עשירים מאוד יהיה קשה יותר להעביר ירושה גדולה ליורשיהם ללא תשלום מס או תשלום מס מופחת, וכמו כן היא תגביל את הרווחים שלהם מהשקעות.

אובמה מתכנן לקדם את התוכנית בעת הנאום הקרוב שלו לאומה, ב-20 בינואר, ומתכנן להשתמש בהכנסות החדשות - בהיקף של כ-320 מיליארד דולר במשך 10 שנים - להקלת נטל המס על מעמד הביניים ובעיקר על משפחות שבהם שני בני הזוג עובדים.

תוכניתו של אובמה צפויה להיתקל בהתנגדות בקרב הקונגרס והסנאט, שם שולטת המפלגה הרפובליקנית. עם זאת, בקרב שתי המפלגות יש הסכמה מסוימת בנוגע להקלות במס על תאגידים כך שייתכן ובתחום הזה יצליח המימשל לקדם חקיקה חדשה.

"העלאות מסים על עסקים קטנים, משקיעים וחוסכים רק תפגע בכלכלה וביתרונות שקיימים במערכת המס ושתרמו לצמיחה האחרונה. על הנשיא לעבוד בשיתוף פעולה עם הקונגרס במטרה לתקן את חוקי המס", אמר לבלומברג הסנטורית הרפובליקנית אורין האטש, ראש ועדת הפיננסים בסנאט.

הנשיא אובמה מתכנן בזמן שנותר לו לנסות לעזור למפלגה הדמוקרטית להישאר בשלטון ולזכות בבחירות גם ב-2016. לפי התוכנית, רף המס העליון על רווחי הון ודיבידנדים יעלה מ-23.8% ל-28%. זאת לעומת 15% בעת כניסתו של אובמה לבית הלבן ב-2009.