ועד עיתונאי קול ישראל מתפטר: כשלו בהגנה עלינו

באיגרת שהוציאו ראשי הוועד נכתב כי לאור אי-הוודאות ואי-התמיכה מצד הגופים המוסמכים בכל הקשור לעתיד העובדים, הם החליטו לא להמשיך בתפקידם

בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר
בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר

חברי ועד העיתונאים של קול ישראל הודיע על התפטרותו. באיגרת שהוציאו היום (א') ראשי הוועד, ברוך אסקרוב, איציק יושע ומירית הושמנד, לחברים נכתב כי לאור אי-הוודאות ואי-התמיכה מצד הגופים המוסמכים בכל הקשור לעתיד העובדים, הם החליטו לא להמשיך בתפקידם.

"אירועי החודשים האחרונים, למן דוח לנדס וחקיקת החוק לסגירת רשות השידור, מצביעים על נסיגה חמורה בטיפול בנו ובזכויותינו, לעת הזאת ולעתיד לבוא", כתבו ראשי הוועד. "כל הארגונים היציגים, אגודות והסתדרות, שתפקידם להעצים אותנו, להוביל את מאבקינו ולהגן עלינו - נכשלו כישלון חרוץ, כמעט ללא קרב רציני כנדרש בעיתוי כה מאתגר זה.

"אנחנו, הקטנים, חברי ועד העיתונאים בקול ישראל בתל-אביב, עשינו כל שהיה לאל ידינו כדי להעיר, לעורר ולהמריץ את האחראים לקום ולפעול על מנת להבטיח את המשך העסקתנו, או לחלופין להבטיח לפורשים תנאים הוגנים ונדיבים כפי שהובטח לנו. עשינו זאת תוך דוגמה אישית והשקעה, סיכון והקרבה אישית מקצועית וכלכלית. נחלנו הצלחות ידועות ולא ידועות בשנות כהונתנו.

"ואולם, המערכה האדירה בשנה האחרונה, מול ממשלה, מחוקקים, ללא הנהלה מגוננת, ללא אגודות לוחמות, ללא שותפות מלאה בין הוועדים ולאחרונה מאד אף ללא התגייסות חברינו שלנו - הביאונו אל מבוי סתום, מחוץ ומבית, של חוסר יכולת פעולה".