אסם: תקציב הפרסום של במבה, ביסלי ושטוחים יוצא למכרז

על התקציב, שטופל עד כה בפובליסיס ישראל, יתמודדו מקאן וגיתם ■ פובליסיס תתנחם בתקציב הקפה של נסטלה

במבה אסם / צלם: איל יצהר
במבה אסם / צלם: איל יצהר

חברת אסם מוציאה למכרז את תקציב הפרסום של החטיפים שלה, שהמשמעותיים בהם הם ביסלי, במבה ושטוחים - כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכה למשרד הפרסום פובליסיס ישראל: תקציב הפרסום של במבה, ביסלי ושטוחים הם חלק מהמורשת והשרשור שעברו כחוט השני לאורך כל הגלגולים שעבר המשרד, מאז שהיה פובליסיס-אריאלי ועד שמוזג לגלר-נסיס ומשם הפך לפובליסיס ישראל.

אסם מדווחת היום (א') כי על התקציבים יתמודדו במכרז סגור שני המשרדים האחרים שלה, מקאן-אריקסון וגיתם BBDO.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של החטיפים המלוחים של אסם עמד על 11.1 מיליון שקל בהיקף ריאלי, אל מול היקף של 6.5 מיליון שקל למותגי הקפה השונים של נסטלה. על-פי הודעת נסטלה, פרט לבמבה יישארו מותגי החטיפים המלוחים האחרים בפובליסיס עד סוף השנה.

פובליסיס יכולים להתנחם בתקציב מותגי הקפה של נסטלה שיועבר אליהם, זאת מאחר שמדובר בתקציב המטופל על-ידי רשת פובליסיס ברחבי העולם. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קפה נסטלה עמד ב-2014 על כ-7.5 מיליון שקל. התקציב טופל בשנים האחרונות במשרד מקאן-אריקסון.

פובליסיס טיפל עד כה בתקציב החטיפים של קבוצת אסם (כמו במבה, ביסלי ובייגלה). גיתם BBDO מטפל בכל הקשור לתחום הקולינרי (פסטה פרפקטו, מנה חמה, שקדי מרק, רטבים; וכן כל הקשור למאפים - עוגות, עוגיות וקרקרים). מקאן-אריקסון מטפל בסלטי צבר, במותגי הקפה (רד מאג וטייסטרס צ'ויס) ובדגני הבוקר של נסטלה.

מאסם נמסר כי במסגרת ההיערכות החדשה יועמד תקציב הפרסום של חטיפי אסם למכרז סגור בקרב משרדי הפרסום של הקבוצה. בשלב הראשון המותג במבה יועמד למכרז בין מקאן-אריקסון וגיתם BBDO. שאר המותגים ממשיכים לעת עתה להיות באחריות פובליסיס.

במקביל, כאמור, יעבור הטיפול במותגי הקפה למשרד פובליסיס, המטפל במותגי הקפה של נסטלה בעולם.

לדברי אסם, היערכות חדשה זו מגיעה לאחר שנים רבות בהן מטופלים בהצלחה מותגי הקפה על-ידי מקאן-אריקסון ומותגי החטיפים על-ידי פובליסיס, וזאת במטרה לרענן את השורות ולקדם גישות ורעיונות חדשים.