אושר ההסדר בסקיילקס: עשרות אחוזי תספורת על מיליארד שקל

סקיילקס תנפיק לנושים סדרת אג"ח חדשה בהיקף 220 מיליון שקל, צמודה למדד, בריבית שנתית של 2% ■ לפידות של לוקסנבורג תחזיק בכ-13% מההון

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

סאגת הסדר החוב בסקיילקס הסתיימה: מחזיקי איגרות החוב מהסדרות השונות אישרו אתמול באסיפות שהתכנסו את מתווה הסדר החוב. סקיילקס , שהנכס המרכזי שלה הוא הזיכיון לייבוא מכשירי הקצה של סמסונג, הייתה בעבר בעלת השליטה בחברת הסלולר פרטנר. כיום היא מחזיקה ב-11.4% מהון המניות של פרטנר, ששוויים התכווץ בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים.

סקיילקס הגיעה לחדלות פירעון בעקבות מהלכי בעל השליטה הקודם בה, אילן בן-דב. כיום, בעל השליטה דה-פקטו הוא יעקב לוקסנבורג (לוקסי) שמחזיק באג"ח סקיילקס באמצעות חברת לפידות, והעמיד לסקיילקס ערבויות להבטחת אשראי בנקאי שנדרש לה לפעילותה מול סמסונג. עם השלמת ההסדר תחזיק לפידות בכ-13% מהון המניות של סקיילקס, וברשותה גם אופציה להגדלת ההחזקה ב-20%-30% נוספים.

הסדר החוב יצא לדרך כבר לפני חודשים ארוכים. סקיילקס חייבת לנושיה קרוב למיליארד שקל, עם הבדל בין מחזיקי הסדרות השונות בנושא הביטחונות (אג"ח י' מגובה כמעט לגמרי בביטחונות). בעת פרסום מתווה הסדר החוב בספטמבר האחרון, נקבע מחיר של 27.3 שקל למניית פרטנר לצורך חישוב השיעבוד שניתן למחזיקי האג"ח במסגרת ההסדר. המחיר היה דומה למחיר השוק, אך בשעות הצהריים היום נסחרה מניית פרטנר במחיר של 12.4 שקל בלבד.

כחלק מההסדר נקבע כי סקיילקס תנפיק לנושיה סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 220 מיליון שקל. הסדרה תכלול את מלוא יתרת החוב הלא-מובטח לסדרות ד' ו-ו', והיתרה תוקצה לחלק הנותר של החוב הלא-מובטח של סדרות ז', ח', ט' ו-1. הסדרה החדשה תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן ותישא ריבית שנתית של 2%. תשלום הריבית יבוצע פעמיים בשנה, ופירעון הקרן יחל ב-2016. תנאי האג"ח כוללים איסור על החברה לחלק דיבידנד עד לפירעון של 75% מסדרת האג"ח החדשה. הסדר החוב משקף תספורת של עשרות אחוזים על החוב המתואם.

הביטחונות לסדרה זו כוללים, בין היתר, את נכס הנדל"ן של החברה בפ"ת. יתרת החוב הלא מובטח של סדרות ז', ח', ט' ו-1 תומר להון מניות סקיילקס, כך שלאחר ההסדר יחזיקו סדרות אלה ב-99.9% מההון המונפק.

סדרה ה' מבקשת לממש את השעבוד

בתוך כך, סדרה י' - שבשבוע שעבר קיבלה את אישור בית המשפט למנות את עו"ד עדי פיגל ככונס נכסים זמני ל-9.2 מיליון מניות פרטנר המשועבדות לה - פנתה אתמול שוב לבית המשפט בבקשה דחופה לאשר לה לממש את המניות.

מחזיקי האג"ח מבקשים לפרסם הזמנה לרכישת עד 6.2 מיליון מניות פרטנר במחיר מינימום של 16.1 שקל למניה - שגבוה בכ-30% מהמחיר היום במהלך המסחר. הדחיפות מוסברת בתנודתיות העצומה בשווי המניות המשועבדות (הם מצביעים למשל על ירידה של 18.5 מיליון שקל ב-5 ימי המסחר שחלפו ממועד הגשת בקשת הכינוס). השופט איתן אורנשטיין קבע כי תגובת החברה תתקבל עד מחר, וככל שלא תוגש תגובה, משמע שאין לה התנגדות.

נכון להיום, מניית סקיילקס נמצאת בהשעיה ממסחר על רקע מינוי כונס לרוב נכסי החברה.