"בחלק מהחברות הממשלתיות הוועד מנהל את החברה"

אמיר לוי: "הנפקת מניות של חברות הממשלתיות לציבור הוא צעד חשוב, מהותי, אך לא מספיק. הממשלה היא הבעלים, אך היא קודם כל הרגולטור, ולכן חייבים צעדים משלימים"

אמיר לוי / צילום: תמר מצפי
אמיר לוי / צילום: תמר מצפי

"בחלק מהחברות הממשלתיות - הממשלה היא הבעלים, אך מי שמנהל את החברה זה ועד העובדים, והם לא בהכרח פועלים לשיפור השירות או להורדת מחירים" - כך אמר אתמול (ב') הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי.

בכנס רשות החברות הממשלתיות התייחס לוי לתכנית שמקדמת הרשות להנפיק מניות מיעוט בשש חברות ממשלתיות ואמר כי "הנפקת מניות של חברות הממשלתיות לציבור הוא צעד חשוב, מהותי, אך לא מספיק. הממשלה היא הבעלים, אך היא קודם כל הרגולטור, ולכן חייבים צעדים משלימים - רפורמות, שיובילו לשינוי בשווקים האלה".

לוי הזכיר כי במסגרת הצעת תקציב המדינה 2015 "עמדו כמה רפורמות, ששלוש מתוכן נתקלו בהתנגדות משמעותית, הכפפת קק"ל לתקציב המדינה, הגבלת הרפואה הפרטית ותיירות המרפא והנפקות המיעוט של החברות הממשלתיות. ההתנגדויות של הקבוצות הנפגעות - קק"ל, הנהנים מהרפואה הפרטית והוועדים החזקים - היו עזות, והסיכוי היחיד להעבירן היה העובדה שנכללו בחוק ההסדרים".

חוק ההסדרים, הוסיף לוי, "הוא כלי מרכזי בקידום אג'נדה כלכלית-חברתית של ממשלה ובזכותו נעשו רפורמות רבות שהניעו את גלגלי המשק הישראלי. שנית, ישנן קבוצות אינטרס רבות, שמנצלות את השיח "המשפטי-דמוקרטי" להגן על האינטרס הצר שלהן ומנסות בכך למנוע את השינויים המוצעים בחוק ההסדרים. בלעדיו לממשלה יהיה קשה להתמודד עם קבוצות אינטרס אלו".