לאחר הוצאת החיילים - הממשלה תרחיב את עוטף עזה

תוכנית של משרד הבינוי תקצה 134.5 מיליון שקל להרחבה דמוגרפית של יישובי עוטף עזה

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

הממשלה מתכננת להרחיב את ישובי עוטף עזה. תוכנית חדשה בהיקף 134.5 מיליון שקל של משרד הבינוי שמה לה למטרה להרחיב דמוגרפית את היישובים, בהתאם להחלטת הממשלה מספטמבר 2014.

התכנית כוללת שיווק מגרשים ללא תשלום בגין הפיתוח והקרקע, הצבת מבנים יבילים לטובת דיור זמני למתיישבים חדשים והקמת יחידות דיור לשכירות בשכר דירה מופחת ולרכישה עתידית למשפחות חדשות שיקלטו ביישובי העוטף.

התכנית כוללת הצבת 40 מבנים יבילים בעלות של 25 מיליון שקל, הקמת 150 יחידות דיור (בעלות של 79.5 מיליון שקל) לקליטה בשכר דירה נמוך עם אופציה לרכישת בית בסכום של עד כ-600 אלף שקל או בניית בית בבנייה עצמית. בנוסף, ישווקו 200 מגרשים ללא תשלום (סבסוד של 30 מיליון שקל) לטובת הרחבת ההתיישבות ביישובי עוטף עזה, מה שיחסוך לכל מתיישב כ-180 אלף שקל בגין מגרש מפותח.

לדברי שר הבינוי אורי אריאל, "אנחנו שמחים לראות כי יישובי עוטף עזה ושדרות ממשיכים לגדול ולצמוח בזכות התושבים המופלאים של האזור. אנחנו מבקשים לסייע להגדלת ההתיישבות ביישובים אלה ומוציאים לפועל את החלטת הממשלה שמטרתה ברורה, יותר תושבים ויותר בנייה. אנחנו עומדים בקשר שוטף עם ראשי היישובים והמועצות האזוריות וקשובים לצרכים שלהם. אני מתכוון לעקוב מקרוב אחר ביצוע הדברים במהירות האפשרית".

פרסום התוכנית מגיע מייד לאחר דיון סוער בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם התלוננו תושבי עוטף עזה על הוצאת חיילי צה"ל מיישוביהם. בדיון הטיח ח"כ יוגב בנציגי התושבים: "תמכת בהתנתקות? אכלת אותה".