SafeCharge: התוצאות ל-2014 יהיו גבוהות מתחזיות השוק

ה-EBITDA השנתי של חברת סליקת כרטיסי האשראי של טדי שגיא יעמוד על 24.5 מיליון דולר לפחות ■ החברה טוענת כי ביצועיה בחודשים דצמבר וינואר היו "מאוד חזקים"

SafeCharge, סולקת כרטיסי האשראי שבשליטת המיליארדר טדי שגיא, ממשיכה לספק תחזיות חיוביות באשר לתוצאותיה הכספיות. החברה, נזכיר, הונפקה במארס אשתקד בבורסת המשנה הבריטית (AIM) וכרגע היא נסחרת לפי שווי של 567 מיליון דולר - תשואה של 55% מההנפקה.

SafeCharge הודיעה הבוקר כי תוצאותיה בכל שנת 2014 יהיו גבוהות משמעותית מתחזיות השוק, וכשזה נוגע לשורת ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) - זו תעמוד על לפחות 24.5 מיליון דולר. כחברה שנסחרת ב-AIM, נזכיר, SafeCharge חייבת לספק לשוק תוצאות כספיות מלאות רק אחת לחצי שנה, וביניהן היא רק מעדכנת את משקיעיה בתוצאות חלקיות שמאותתות עד לאיזו רמה תעמוד בתחזיות השוק. על תוצאותיה המלאות לשנה שחלפה תעדכן SafeCharge לקראת אמצע מארס.

תחזית זו של החברה משקפת מכפיל EBITDA (על בסיס נתוני 2014) של 23. "דצמבר 2014 היה חודש חזק באופן משמעותי עבור החברה, ומגמה זו נמשכה בינואר השנה", מצוין בהודעת החברה. לצורך ההשוואה, בנק ההשקעות Numis העריך בסקירתו האחרונה על החברה כי ה-EBITDA לשנת 2014 יעמוד על 23.8 מיליון דולר, וזאת על מחזור הכנסות של 73.4 מיליון דולר (שולי רווח של 32%). להערכת הבנק, תחזית זו גוזרת רווח נקי לפני מס של 22.7 מיליון דולר.

מקפידה לצמוח גם אורגנית

SafeCharge, נזכיר, הספיקה מאז הנפקתה לבצע שתי רכישות קטנות: הראשונה של החברה הישראלית CreditGuard תמורת 8 מיליון דולר, והשנייה של 3V Transaction Services האירית תמורת 17.7 מיליון דולר. הראשונה דומה בפעילותה לרוכשת, ואילו השנייה מתמחה בהנפקת כרטיסי פריפייד (PrePaid), שוק הולך וגדל שבו אין עדיין ל-SafeCharge דריסת רגל.

לפי הסקירה האחרונה של Numis, המודל העסקי של CreditGuard מבוסס על רישוי תוכנה (ולא על הכנסות פר מחזור סליקה), ולכן היא אינה מאוד רווחית. בשנת 2013 עמדו הכנסות החברה על 2.9 מיליון דולר והרווח הנקי לפני מס היה 0.2 מיליון דולר.

SafeCharge מקפידה לצמוח אורגנית במקביל לאסטרטגיית הרכישות שלה. בעתיד המאוד קרוב תשיק החברה ארנק אלקטרוני מתוצרתה, וזה - לפחות בשלב ראשון - יקל על תהליך הסליקה שבין לקוחות החברה לבין החברות שמקדמות את אתריהן ומזרימות אליהם תנועת גולשי אינטרנט (בעגה המקצועית, Affiliates). "טרנזקציות אלו נוטות להיות קטנות, שכיחות וחוצות גבולות, ולכן אידיאליות עבור פתרון של ארנק אלקטרוני", טוען Numis.

בבנק טוענים כי "הוספת כרטיסי תשלום לפתרון הארנק האלקטרוני יקל על מבצעי התשלום לבצע משיכות. לשילוב של שני פתרונות אלו יש הפוטנציאל לתמוך בהפיכת המודל העסקי של SafeCharge להרבה יותר B2B2C (עסק לעסק, ואז לצרכן, ט' צ'). מכניזם כזה מהותי במיוחד בשוק האסייתי, שהוא שוק אסטרטגי עבור SafeCharge".

המספרים של safecharge - ינואר 2015
 המספרים של safecharge - ינואר 2015