סופית: תעריף החשמל יוזל ב-10% בתחילת פברואר

תעריף החשמל הביתי יעמוד על 48.60 אגורות לקילוואט לשעה, לעומת 54.03 אגורות כיום

חדר בקרה בחברת חשמל / צילום ארכיון: תמר מצפי
חדר בקרה בחברת חשמל / צילום ארכיון: תמר מצפי

מחירי החשמל צפויים לרדת ב-10.05% לצרכן הביתי וב-11.84% בממוצע - כך החליטה אמש (רביעי) מליאת רשות החשמל, הגוף המפקח על משק החשמל בישראל. ההוזלה צפויה להיכנס לתוקפה כבר בעוד כשבוע וחצי, ב-1 בפברואר.

תעריף החשמל הביתי יעמוד על 48.60 אגורות לקילוואט לשעה, לעומת 54.03 אגורות כיום. בסך הכל מדובר בירידה של 5.43 אגורות לקילוואט לשעה. בכך, ייחסכו למשק בית ממוצע כ-550 שקלים לשנה.

ירידת התעריף אושרה לאור חדירה מאסיבית של ייצור מגז טבעי במשק, וסיום החזר חוב הדלקים בגין משבר צינור הגז ממצרים, שאירע בסוף שנת 2011, ובגינו הועלה בשעתו תעריף החשמל בכ-30%.

מליאת רשות החשמל קבעה בהחלטתה כי יש לייצר יציבות במחירי החשמל לצרכנים, ולכן כללה בשינוי התעריפי הנוכחי גם את תחזית העלויות לייצור חשמל והולכת חשמל לשנת 2015.

"הוזלת התעריף מסמנת סיום של שלוש שנים בהן חווה משק החשמל מחסור בחשמל ובדלקים, ועובר למשק עם ייצור חשמל נקי ופרטי", אמר יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש הכהן. "הרשות תמשיך לפעול לקידום משק החשמל באופן יעיל ותחרותי לטובת הציבור".

"הוזלת תעריף החשמל לציבור בשיעור דו ספרתי הינה בהתאם למטרה שהצבתי ביחס למשק החשמל וליוקר המחייה, והיא לעשות הכל כדי להקל על אזרחי ישראל", אמר שר התשתיות סילבן שלום שבירך על החלטת הרשות.