גזית גלוב רוכשת 13.9% ממניות אטריום ב-229 מיליון אירו

בכך הפכה גזית גלוב לבעלת השליטה היחידה באטריום

חיים כצמן / צילום: תמר מצפי
חיים כצמן / צילום: תמר מצפי

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב הופכת לבעלת השליטה היחידה בחברת אטריום, הפועלת במדינות מזרח ומרכז אירופה, בהשקעה של כ-1.05 מיליארד שקל (229 מיליון אירו).

גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, עדכנה הבוקר, כי חתמה על הסכם לרכישת קרוב ל-14% מהון מניותיה של אטריום, מידי קרן CPI של סיטי בנק, תמורת 4.4 אירו למניה - גבוה בכ-7% מערך המניה. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.5 מיליארד אירו בבורסות וינה ואמסטרדם. רכישה זו תגדיל את חלקה של גזית גלוב באטריום ל-55% - מה שיהפוך אותה, בהתאם לכללי החשבונאות, לבעלת השליטה היחידה בחברה.

בעקבות הרכישה גזית גלוב תחל לאחד את דוחות אטריום בדוחותיה הכספיים מהרבעון הראשון של 2015, והיא צפויה להציג עלייה של 300 מיליון שקל בהונה העצמי, במקביל להפסד (שאינו על בסיס מזומן) של 100 מיליון שקל, בעיקר בגין הפרשי שער.

בסוף הרבעון השלישי של 2014 החזיקה אטריום 151 מרכזים מסחריים ומרכזי קניות ב-7 מדינות, בשטח של 1.3 מיליון מ"ר ובשווי של 2.5 מיליארד אירו. גזית גלוב נכנסה לראשונה למעורבות בעסקיה של אטריום במהלך 2008, והשקיעה ברכישת מניותיה מאות מיליוני אירו.

רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב, מסר היום: "רכישת המניות משתלבת היטב באסטרטגיה הגלובלית שלנו, להיות בעלי שליטה בחברות נדל"ן בעלות הנהלות מצוינות, מאזן חזק ודירוג השקעה בינלאומי גבוה". סופר הוסיף, כי השותפות עם CPI הייתה פוריה, וכי בגזית גלוב "מצפים להמשיך וללוות את אטריום בהצלחתה להשגת מטרותיה העסקיות".

"יבוצעו התאמות בהסכם ההלוואה"

בגזית גלוב מסבירים, כי "הרכישה בוצעה לאחר שהחברה מימשה את זכות ההצעה הראשונה הקבועה בהסכם בעלי המניות בין החברה לבין CPI". עוד מוסיפים בגזית גלוב, כי "בעקבות הרכישה יבוצעו התאמות להסכם ההלוואה, שהועמד לחברה על ידי סינדיקציה של בנקים ישראליים בראשות בנק הפועלים, המובטחת במניות אטריום המשקפות את הרכישה; אך לא יחולו שינויים מהותיים בתנאי ההסכם".

גזית גלוב עוסקת ברכישה, פיתוח וניהול מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ברחבי העולם, והיא נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל, וכן בבורסת ניו יורק ובבורסת טורונטו. בידי החברה 540 נכסים בשטח בנוי להשכרה של 6.4 מיליון מ"ר, ושווי נכסיה עומד על יותר מ-75 מיליארד שקל.