מידרוג חתכה את הדירוג של דסק"ש לאור הקריסה בסלקום

דירוג האג"ח של דסק"ש ירד ברמה אחת ל-Baa2 עם אופק שלילי ■ הסיבה המרכזית: מניית סלקום צנחה בכ-50% בשבועות האחרונים והגדילה את יחס המינוף של דסק"ש

אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי

סוכנות הדירוג מידרוג הודיעה היום (ה') כי היא חותכת את דירוג האג"ח של דיסקונט השקעות מ-Baa1 ל-Baa2 ואופק שלילי. זאת בעיקר בשל הצניחה החדה במניית סלקום, המוחזקת ע"י דסק"ש.

"הירידות בשווי מניית סלקום החלו בסוף חודש דצמבר 2014, על רקע התחזקות התחרות בתחום התקשורת הסלולרית, והביאו לעלייה מהותית ברמת המינוף של דסק"ש , וזאת בהמשך לעלייה משמעותית במינוף שכבר החלה במהלך שנת 2014", נכתב בסקירה שפרסמה מידרוג. "להערכתנו, יחס LTV של החברה, על בסיס מחירי הספוט של המניות, עומד על מעל 110% ולפי מחירי השוק הממוצעים ל-12 החודשים האחרונים, ניצב על כ-80%, זאת לעומת כ-85% וכ-70%, בהתאמה, במועד המעקב הקודם בדצמבר 2014".

במידרוג מציינים בנוסף כי רמת מינוף הגבוהה של החברה עלולה לחשוף את דסק"ש לאתגרים במימון מחדש של התחייבויותיה בטווח אופק הדירוג, ולהכביד על גמישותה הפיננסית.

לאור הירידה ברווחי החברה, במידרוג מעריכים כי ההסתברות לחלוקת דיבידנד נוספת לבעלים בתקופה הקרובה הינה נמוכה מאוד. "הערכתינו הנוכחית לגבי קבלת דיבידנדים מהמוחזקות הופחתה בסכום לא מהותי לעומת הערכתינו הקודמת: אנו מניחים כי היקף הדיבידנדים השוטפים מהמוחזקות לשנתיים הקרובות יעמוד בטווח של 50-100 מיליון שקל לשנה, לעומת הערכה קודמת של בין 100-150 מיליון שקל, חלקו עשוי להגיע מנכסים ובניין. איננו מניחים קבלת דיבידנדים מהותיים מסלקום ומשופרסל במהלך 2015".

נציין, כי בחברת הדירוג S&P מעלות הורידו את דירוג דסק"ש כבר לפני חודש לרמה של BBB עם תחזית דירוג יציבה.