עוד אקזיט ישראלי: רד בנד נמכרת ב-200 מיליון דולר להרמן

מאז שהוקמה ב-1999 הושקעו בחברה כ-35-40 מיליון דולר ■ המרוויחות הגדולות: הקרנות כרמל ופיטנגו אשר מחזיקות לפי הערכות כ-15%-20% כל אחת ■ רד בנד מפתחת מערכות לניהול מרחוק של מכשירים ניידים

יורם זלינגר רד בנד / צילום: תמר מצפי
יורם זלינגר רד בנד / צילום: תמר מצפי

עוד אקזיט ישראלי: חברת רד בנד (Red Bend) הישראלית הוותיקה נמכרת היום תמורת 200 מיליון דולר, במזומן ובמניות. הרוכשת היא חברת הרמן (Harman) האמריקאית אשר מייצרת מערכות בידור ומידע לרכבים. שווי השוק של הרמן עומד על כ-6.7 מיליארד דולר.

רד בנד, שמשרדיה ממוקמים בהוד-השרון, נוסדה בשנת 1999 על-ידי שרון פלג וגדי גונן. בשנת 2011 כעבור שנתיים החברה שינתה את המיקוד העסקי שלה ומינתה את יורם זלינגר למנכ"ל, תפקיד שבו הוא מכהן עד היום. החברה מספקת תוכנה אשר מאפשרת לנהל מרחוק התקנים ניידים, בהם טאבלטים וסמארטפונים. החברה מציינת כי המוצר שלה מותקן כיום ביותר מ-2 מיליארד מכשירים סלולריים.

הטכנולוגיה שפיתחה רד בנד מאפשרת למפעילי סלולר לעדכן מרחוק תוכנות וכן רכיבים פיזיים אשר מותקנים על מכשירי סלולר. לא מדובר רק בעדכון אפליקציות, אלא באפשרות לבצע עדכוני תוכנה שונים של מערכת ההפעלה. היכולות האלה סייעו לחברה למכור את המוצרים שלה לשורה של ענקיות טכנולוגיה לרבות אינטל, סוני, לנובו, מוטורולה, סמסונג, פנסוניק, ZTE, TI, LG, Huawei ואחרות.

בשנת 2010 החליטה רד בנד להתרחב ולפנות גם לשוק הרכב, שם היא מסייעת להפעיל את התוכנה ולחבר את המכונית לאינטרנט. לטענת החברה, רשימת הלקוחות שלה כוללת יותר מ-100 יצרני מכשירים, מפעילי סלולר, יצרני מוליכים למחצה ויצרני רכב.

יורם זלינגר, מנכ"ל החברה, אמר היום כי "עם יותר מ-15 שנה של הצלחה גלובלית בפתרונות ניהול ועדכון תוכנה מרחוק ליצרני הטלפונים וספקיות התקשורת, אנחנו שמחים להביא את הניסיון והיכולות שלנו להרמן. שילוב הכוחות עם הרמן יאיץ את העסקים שלנו בשוק הרכב המתפתח. כמות התוכנה ברכב הולכת ועולה, לא רק במערכות הבידור אלא בעשרות רבות של מחשבים קטנים המפוזרים ברכבים המודרנים, והחיבור עם הרמן יאפשר לנו לנהל את כלי הרכב בצורה הוליסטית, ולשרת את יצרני הרכב הגדולים בעולם".

דינש פאליוול, יו"ר, נשיא ומנכ"ל חברת הרמן, אמר היום כי "הרכישה של רדבנד, חלוצה אמיתית בתחום ניהול התוכנה והווירטואליזציה של מכשירים מחוברים, מוסיפה מרכיב משמעותי לפורטפוליו המערכות והשירותים לספקי הרכב שלנו, והופך אותם למוכנים יותר לרכבי העתיד העשירים בתוכנה, ויעזור לנו להפוך אותם לבטוחים יותר, חכמים יותר ויעילים יותר. הרכישה מייצרת להרמן תשתית קריטית ליצירת פורטפוליו רחב של מערכות תוכנה ושירותים לעולם הרכב. הרכישה מציינת את תחילתה של הטרנספורמציה המשמעותית שהרמן עוברת לכיוון היכולת לתת לצרכנים חוויית נהיגה וסגנון חיים 'מחובר'".

שלמה דוברת, שותף כללי בכרמל ונצ'רס ויו"ר רדבנד, הוסיף: "אנחנו בכרמל היינו המשקיעים הראשונים ברדבנד ואנו גאים מאוד בחברה על שצמחה והפכה למובילה עולמית בתחום ניהול ועדכון תוכנה מרחוק, ואף השכילה להתאים את המוצרים והאסטרטגיה שלה לשוק נוסף ענק בגודלו של עדכון וניהול תכנה ברכבים".

היסטוריה של משאים ומתנים

רד בנד שמעסיקה 240 עובדים, רובם בישראל, נמצאת על המדף כבר מספר שנים. בשנת 2013 ניהלה החברה משא ומתן למכירתה לחברת IBM ואשתקד שקלה החברה להימכר לתאגיד הטכנולוגיה הגרמני Bosch. מאז שהוקמה הושקעו בחברה כ-35-40 מיליון דולר, כאשר רשימת המשקיעות בה כוללת את הקרנות כרמל, פיטנגו, גריילוק, פועלים שוקי הון, אינפיניטי, קורל ונצ'רס, וינטג', ויולה קרדיט, NTT Docomo היפנית ויצרנית הרכב מיצובישי. המרוויחות הגדולות מהאקזיט הן הקרנות אשר מחזיקות לפי הערכות בשוק כ-15%-20% מהחברה, כל אחת.

רד בנד צפויה להמשיך לתפקד בתור חטיבה עצמאית בתוך הרמן, בראשות יורם זלינגר. כל ההנהלה הבכירה צפויה להמשיך בתפקידה והחברה אף צפויה להרחיב בעתיד את מצבת כוח האדם שלה.

הרוכשת היא כאמור הרמן האמריקאית, שכבר מכירה את השוק הישראלי. החברה רכשה בעבר את חברת הסטארט-אפ הישראלית iOnRoad, שפיתחה אפליקציה אשר מאפשרת למנוע תאונות דרכים. ככל הידוע שילמה הרמן מיליוני דולרים עבור iOnRoad.

את הרמן ייצגו עורכי הדין יניב אהרונוביץ', יואל ברוכין ויעל בר נוי ממשרד תדמור ושות' פרופ' יובל לוי ושות'.

את רד בנד ייצגו עורכי הדין דן שמגר ואריאל עמינצח ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.