גם קסטרול, ג'ונסון אנד ג'ונסון וקונטיננטל עוזבות את פיפ"א

מצטרפות לסוני ואמירייטס, שהחליטו לאחרונה שלא לחדש את הסכמי החסות עם התאחדות הכדורגל העולמית

ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צילום: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צילום: רויטרס

החברות המסחריות הגדולות ממשיכות לנטוש את פיפ"א, אחרי שבסוף השבוע התברר ששלושה מהספונסרים הרשמיים של הארגון - קסטרול, קונטיננטל וג'ונסון אנד ג'ונסון, הודיעו כי לא יהיו חלק מנותנות החסות הרשמיות של המונדיאל הבא שיתקיים ברוסיה ב-2018.

בכך למעשה מאבד ארגון כדורגל העולמי בתוך חודשים ספורים חמישה מהספונסרים הרשמיים, אחרי שמוקדם יותר הודיעו גם חברות סוני ואמירייטס כי לא יחדשו את החסות עם פיפ"א לקראת משחקי רוסיה 2018.

למרות ששלוש הספונסריות לא נימקו את החלטתן בסערה הגדולה שעובר הארגון, בפרשות השחיתות, ובבדיקה סביב הבחירה ברוסיה (2018) ובקטאר (2022) לאירוח שני הטורנירים הבאים - ההערכות הן שלתדמית הבעייתית שנוצרה לפיפ"א יש חלק מכריע בהחלטה.

עבור פיפ"א מדובר במכה כלכלית קשה, על רקע העובדה שנותני החסות שווים לארגון הכנסה של כמיליארד דולר בכל מחזור מונדיאל (ארבע שנים).

קסטרול החלה את החסות עם פיפ"א ב-2008 והלכה איתה לאורך שני מונדיאלים; ג'ונסון אנד ג'ונסון חתמה ב-2011 כנותנת חסות רשמית ושרדה רק את המונדיאל בברזיל ב-2014; קונטיננטל, הוותיקה מבין השלוש, חתמה עם פיפ"א ב-2003, ועוזבת אחרי שלושה טורנירי גביע העולם.