גאדג'טים: סמארטפון של Uniden - מחיר נוח, הביצועים פחות

דגם ה-Prime 471 מגיע עם סוללה חלשה ומצלמה גרועה, ולא בטוח שהוא יתאים לכל מי שמחפש מכשיר זול

יורוקום השיקה בשנה שעברה את מותג הבית שלה בקטגורית הסמארטפונים - Uniden. מדובר במכשירי אנדרואיד במחירים נוחים ועם חומרה סבירה, שאמורים לקרוץ לקהל שלא מחפש סמארטפון מחברה מוכרת. יונידן הוא תאגיד יפני, המוכר לישראלים בעיקר מטלפונים אלחוטיים. יונידן לא מוכרת סמארטפונים, אבל ביורוקום החליטו למתג סמארטפונים סיניים שהם מייבאים תחת שם המותג הזה.

ממשק: דגם ה-Prime 471 מגיע עם ממשק נקי של אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.3). מכיוון שמדובר בסמארטפון עם חומרה לא גבוהה, המכשיר יכול לנצל בצורה טובה את מערכת ההפעלה, ללא תוספות שהיו מעכבות אותו.

עיצוב: ה-471 הוא סמארטפון דקיק מאוד (7.2 מ"מ) וגם קל משקל (100 גרם), אולם למרות הנתונים המוצלחים הללו, מדובר במכשיר פלסטיקי שמרגיש זול ביד. אחת התוצאות של הפלסטיק הזול היא שהצבע שלו נשחק מהר מאוד והוא גם נוטה להישרט. כמו כן, כפתור הפעלת המכשיר אומנם בולט, אך עשוי פלסטיק קשיח שלא נוח לשימוש. גם שקע טעינת הסמארטפון ממוקם משום מה בחלק העליון של המכשיר ולא בתחתית, כמו ברוב המכשירים בשוק.

חומרה: המסך מגיע בגודל 4.7 אינץ', אותו נוח להחזיק ביד. איכות התצוגה סבירה (רזולוציית HD). בשביל רמת המחיר, מדובר במסך טוב. המעבד הוא מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 200 של חברת קוולאקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם רק 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 8 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (רק עד 32 ג'יגה נוספים). החומרה של הסמארטפון חלשה, רוב הזמן היא עובדת בצורה תקינה, אבל ישנם מקרים בהם מרגישים את האיטיות של המכשיר.

מצלמה: איכות התמונה לא מוצלחת, מגורענת והצילום גם איטי (חיישן 8 מגה פיקסל). המצלמה הקדמית מספקת ביצועים גרועים גם כן (2 מגה פיקסל). בנוסף, המצלמה לפעמים תוקעת את הסמארטפון.

סוללה: הסוללה של המכשיר לא מוצלחת ותחזיק רק עד שעות הערב-לילה המוקדמות (קיבולת של רק 1,750 מיליאמפר). לערכה מצורף גם מטען לרכב, שאמור לעזור לטעון את הסמארטפון בדרכים.

בשורה התחתונה, ה-Prime 471 סביר פחות או יותר בביצועים שלו וגם המחיר נוח, אבל מכיוון שהסוללה חלשה והמצלמה גרועה, לא בטוח שהוא יתאים לכל מי שמחפש מכשיר זול.

מחיר: 1,000 שקל.

ציון: 7.