יוון תחסל את חופשות "הכול כלול" החביבות על הישראלים?

תוצאות הבחירות ביוון עשויות להשפיע לא רק על כלכלת אירופה, אלא גם על החופשה הבאה שלנו ■ מפלגת סיריזה שזכתה בבחירות מתכוונת לצמצם את מספר בתי-המלון שיורשו להפעיל נופש בסגנון "הכול כלול"

אלכסיס ציפרס / צילום: רויטרס
אלכסיס ציפרס / צילום: רויטרס

תוצאות הבחירות שהתקיימו אתמול (א') ביוון עשויות לטלטל את כל אירופה, וגם להשפיע על יעד הנופש הבא של הישראלים. מפלגת סיריזה שזכתה בבחירות הודיעה כי בכוונתה לצמצם את מספר בתי-המלון שיוכלו להציע נופש במסגרת "הכול כלול".

מפלגת השמאל הקיצוני מתכננת להטיל הגבלה על מספר המלונות המציעים חופשות בסגנון "הכול כלול" באזור מסוים, וזאת במטרה לעודד תיירים לצאת ממתחמי הנופש ולהוציא כסף בעסקים מקומיים. במסע הבחירות של המפלגה הודגש כי המודל של "הכול כלול" מדיר את התיירות מהכלכלה המקומית.

יוון נחשבת בשנים האחרונות לאחד מיעדי החופשה המועדפים על הישראלים. חבילות הנופש הכוללות את כל הפינוקים במחיר אחד הפכו אותה לנגישה עוד יותר לתייר מישראל, במיוחד לאור העובדה שטורקיה השכנה כבר לא ממש קורצת לישראלים.

קרוב לחצי מיליון ישראלים יצאו בכל אחת מהשנים האחרונות לנפוש ביוון. כ-47% מהם נפשו לאי המועדף ביותר, כרתים, שם שילמו בממוצע 655 דולר. מחיר חבילת נופש "הכול כלול" במלון 4 כוכבים באי עומד על כ-580 דולר.