תוקנה התקלה: פייסבוק, אינסטגרם וטינדר חזרו לאוויר

(עדכון) - התקלה העולמית הייתה בגרסת הווב וגם במובייל - והיא סודרה לאחר כשעה ■ גם אפליקציית הדייטינג טינדר קרסה ■ רשת וואטסאפ עבדה כרגיל ■ פייסבוק הודיעה: "מצטערים, משהו לא בסדר, אנו עובדים לתיקון התקלה"

רשת פייסבוק / צלם: בלומברג
רשת פייסבוק / צלם: בלומברג

לאחר כשעה שבה הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וגם אפליקציית הדייטינג טינדר קרסו הבוקר (ג') ברחבי העולם - התקלה תוקנה ונראה כי הרשתות חזרו לעבודה כרגיל. היה מדובר בתקלה עולמית ברשת החברתית והחברה הבת שלה אינסטגרם שקרסו גם בגרסת הווב וגם בגרסת המובייל. רשת וואטסאפ עבדה ועדיין עובדת כרגיל.

ברשת החברתית הגדולה בעולם הודיעו מוקדם יותר כי אכן יש תקלה עולמית ואמרו כי "מצטערים, משהו לא בסדר, אנחנו עובדים על תיקון התקלה". נציג מטעם פייסבוק לא היה זמין לתגובה לבקשת סוכנות הידיעות רויטרס.

לא ברור בשעה זו מה גרם לתקלה, והאם יש קשר לסופת השלגים הענקית "ג'ונו" שמשתקת את החוף המזרחי בארה"ב. נראה כי התקלה החלה ב-8:10 שעון ישראל (1:10 בלילה שעון החוף המזרחי בארה"ב).

בשעה זו נרשמת תנועה ערה בטוויטר - כנראה של גולשים שרוצים להתעדכן במה קורה לחבריהם הווירטואליים בעולם. תחת ההאשטאג #facebookdown מועלים אלפי ציוצים שנוגעים לתקלה בשעה האחרונה. לצד ציוצים חדשותיים על התקלה עצמה, הגולשים גם משתעשעים עם ה"אובדן" הנורא של הגישה לפייסבוק ולאינסטגרם.

אחד הגולשים כתב: "אוקיי, חברים, הגיע הזמן לחזור ל-MySpace". גולש אחר צייץ כי "למזלי, אני מחזיק אלבום תמונות גדול של תינוקות של אחרים כך שאני לא צריך את פייסבוק כרגע". גולשת אחרת העלתה מם אינטרנטי שבו נראה איש מדבר בטלפון ואומר לחבר שלו: "אוקיי, אין אינסטגרם אז בוא ותתאר לי מה אתה אוכל לארוחת צהריים".

הפעם האחרונה שרשת פייסבוק קרסה הייתה בספטמבר האחרון - אז היא קרסה פעמיים באותו חודש.

הסיבה המשוערת לנפילתה של האפליקציה החברתית טינדר היא כנראה משום שמערכת ה-log in של הרשת הוא דרך המערכת של פייסבוק.