ועד עובדי פלאפון: אלפי עובדים בענף הסלולר יפוטרו

מזהיר מפני משבר חמור בתעשייה אם לא יחולו שינויים במדיניות משרד התקשורת בנושא איחוד הרשתות הסלולריות ■ מאיים לטרפד את מהלך איחוד הרשתות בין חברות הסלולר

בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי
בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי חברת פלאפון מזהיר מפני משבר חמור בתעשייה במקרה שלא יחולו שינויים במדיניות משרד התקשורת בנושא איחוד הרשתות הסלולריות. הוועד חושש שהסכמי איחוד הרשתות, שמחייבים הקמת מיזם נפרד בין חברות הסלולר הוותיקות לבין החברות החדשות, יוביל לפיטורים נרחבים בפלאפון ובתעשייה כולה, והוא אינו מתכוון לתת לכך יד.

במכתב ששלח ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון, לעובדים הבוקר, הוא כותב להם כי בימים אלה, על רקע המשך מימוש הרפורמה שמוביל משרד התקשורת וסיום מכרז התדרים, נמצא שוק הסלולר בטלטלה המעמידה בסכנה את יציבותם התעסוקתית של כלל העובדים בענף".

לדבריו, "לאור ידיעות מבוססות על מגעים שמנהלת הנהלת חברת פלאפון לשיתוף רשתות עם חברת תקשורת נוספת, ולאור המהלכים המתקדמים הנרקמים בנושא זה בחברות הסלולר המתחרות, הגענו לשעה הקריטית שבה אנו נדרשים למנוע את הגזירה המרחפת מעל ראשנו ולהיאבק בחריפות להבטחת ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

"אנו רואים בחומרה את העובדה שהמהלכים הנרקמים מאחורי הקלעים מתקיימים ללא שיתוף ועד העובדים, וללא שהוכח כי המהלך לא יוביל לפגיעה בעובדים. לא נאפשר להנהלת החברה להוציא אל הפועל מהלכים הנוגעים לשינויים מבניים מהותיים בחברה, עד שלא יוכח לנו שלא תהיה שום פגיעה בעובדים ובתנאי ההעסקה שלהם", הוא כתב.

"בשבועיים האחרונים נשאלתי רבות מדוע ועד העובדים מתנגד לשיתוף הרשתות. התשובה מורכבת אך ברורה. כל שיתוף רשתות בין שתי מפעילות (קטנה וגדולה) עלול לגרור פיטורים כואבים ושינויים מבניים עמוקים. השלכות מרחיקות אלה נובעות מכך ששיתוף רשתות, על-פי מדיניות משרד התקשורת, מחייב את החברות להקים מיזם משותף, עצמאי, שתפקידו להעניק שירותי פריסת רשת בטכנולוגיה החדשה (LTE) ותחזוקת רשת שוטפת.

"מבנה המיזם, איוש התפקידים בו, תנאי העובדים ותמהיל העובדים שיועברו מפלאפון לטובת המיזם מופיעים בנספח ובהסכם נפרד המגובש בין החברות בימים אלה ממש מאחורי הקלעים וללא שיתוף ועד העובדים. פירוש הדבר כי כל מהלך של שיתוף רשתות יגרור שינוי מבנה ארגוני עמוק ופיטורים נרחבים.

"אין לעובדים כל התנגדות לביצוע שיתופים. יתרה מכך, גידול בהכנסות החברה במצב השוק הנוכחי הוא אינטרס מובהק של העובדים, מה גם שלאור תוצאות מכרז התדרים אין מנוס משיתוף כזה. אך כיוון שהשיתוף מחייב הקמת מיזם, עליה קופצת ההנהלה כמוצאת שלל רב, אין בכוונת ועד העובדים לשתף פעולה עם מהלך זה שיגרום לפגיעה בעובדים.

"במקרה שההנהלה תתחייב שלא להקים מיזם משותף, נתמוך בשיתוף רשתות לצד ההנהלה, ונתרום מניסיונם ומקצועיותם של העובדים לפיתוח הרשת החדשה ותיחזוקה עם העובדים הטובים ביותר בשוק העבודה, עובדי חברת פלאפון".

עוד מוסיף לוי כי "בחודשים האחרונים פעלנו במרץ מול גורמים במשרד התקשורת כדי למנוע ולשנות החלטות רגולטוריות משמעותיות שעתידות לפגוע בעובדים. אנו נמשיך בפעילות זו, וכפי שהוכחנו בעבר, ביכולתו להוביל את השינוי למניעת השיתוף האפשרי ולרתום את חברינו העובדים בשוק הסלולר למאבק חשוב זה תוך שיתוף-פעולה מלא.

"אני קורא לחברינו העובדים בסלקום ובפרטנר להצטרף למאבק אליו נצא בקרוב. הגענו לרגע האמת, וזה הזמן להוכיח את כוחנו ואחדותנו במטרה לשמור על העובדים בחברות הסלולר".