לאומי: קנו מניות בבורסה בת"א למרות שהמחירים לא נמוכים

בבנק ממשיכים לטעון כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון ■ ממליצים לקנות מניות מסקטור האנרגיה העולמי וכן מניות של חברות שמייצאות לארה"ב

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א סיכמה אתמול שבוע מוערב שבסיומו מדד המעו"ף ירד ב-0.5%, והשלים ירידה של 1.2% מתחילת השנה. מדד ת"א-100 ירד השבוע ב-0.1% וב-1.5% מתחילת השנה ומדד ת"א-נפט וגז בלט השבוע בעליות של 6%.

לשבוע המסחר הקרוב כלכלני בנק לאומי ממליצים להמשיך ולקנות מניות בבורסה בת"א, המלצה חוזרת כבר חודשים רבים אחורה, וטוענים כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה.

הכלכלנים ממליצים לקנות מניות מסקטור האנרגיה העולמי תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר, שמחיריהן נהיו זולים עקב ירידת מחיר חבית. לדעתם, החברות שמייצאות סחורה לארה"ב יבלטו לטובה בתקופה הקרובה בשל השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות שהתרחש בשער החליפין של השקל מול הדולר.

בלאומי ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שהאינפלציה בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 צפויה להיות שלילית, ושסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה לדעתם. הכלכלנים גם מציעים לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך - אבל כהשקעה קצרת טווח לאור הסיכון שהיא טומנת בחובה.

בלאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה לאפיק הקונצרני בישראל, ואף להמיר חלק מהאחזקות של אג"ח קונצרניות איכותיות בישראל באג"ח קונצרניות בארה"ב ברמת סיכון דומה. זאת, בשל תמחור עדיף באפיק האג"ח הקונצרני בארה"ב.