"ראש ממשלת רוסיה מתייבש חצי שעה, עומדת לפרוץ תקרית דיפלומטית, מוסקבה בפקק ענק בגללך ואת עושה פן במלון וצועקת: אני לא יוצאת בשיער רטוב!"

אהובה רוזן פונה במכתב פתוח לשרה נתניהו בפייסבוק: "אמרת לי שאתם רעבים וביקשת סטייקים וסלט. נאלצתי לשחד (מכספי המדינה) עובדים במלון" ■ הליכוד: "מדובר בשקרים מרושעים"

אהובה רוזן, לשעבר עובדת בשגרירות ישראל במוסקבה, פרסמה מכתב פתוח לשרה נתניהו בפייסבוק בו היא מתארת "שלושה ימים מסויטים" בעת ביקור בנימין ושרה נתניהו במוסקבה בשנות ה-90.

בין היתר מתארת רוזן את ההכנות לקראת בני הזוג נתניהו, כיצד שרה נתניהו הזמינה לחדרה 2 ספריות שיטפלו בשערה וכיצד כמעט אירעה תקרית דיפלומטית לכאורה בשל איחור לפגישה עם ראש ממשלת רוסיה דאז, וזאת לטענתה של רוזן בגלל ששרה נתניהו התעכבה עקב טיפול בשיער שלה.

נציין כי עיון בדף הפייסבוק של רוזן העלה, בין היתר, כי היא השתתפה בכנס של נשות מפלגת "יש עתיד". בנוסף, יש לציין כי ח"כ לשעבר רומן ברונפמן כתב בפייסבוק שהוא היה עד לתקרית הזו במוסקבה, "בשנת 1996 או 1997".

להלן מכתבה הפתוח של רוזן כפי שפורסם בפייסבוק:

מכתב לגברת שרה נתניהו,

שלום לך הגברת נתניהו. את ודאי לא זוכרת אותי אבל אני לא אשכח אותך לעולם וזאת בגלל 3 ימים מסוייטים שעברתי איתך לפני שנים בעת ביקורך עם בעלך במוסקבה. אני שהיתי אז במוסקבה במסגרת שליחות בשגרירות ישראל ברוסיה.

לקראת ביקורכם התקבלה בשגרירות בקשה מפורטת של כל מה שצריך להכין: בין השאר בקשו סיגרים של דוידוף, קוויאר ושוקולד בלגי.

מכיוון שזו היתה תקופה שלאחר רצח רבין ז״ל לא אישרו לכם לשהות בבית ההארחה הרשמי אלא בבית מלון גדול במרכז העיר (וזאת מטעמי אבטחה).

מכיוון שכולנו הכרנו ושמענו על גחמותיך ואובססית הניקיון שלך - מינו אותי להכין לכם את הסוויטה שלכם.

הסתובבתי ברחבי מוסקבה לחפש לכם סיגרים, שוקולד, מגבות וניר טואלט שלא היו אז בשפע בחנויות. עיצבתי לכם את הסוויטה ואף הכנתי לכם פינה של מזכרות צנועות מרוסיה ואף מתנות לילדים שלכם (שהיו קטנים).

כשהגעתם ואת ראית את המתנות שהכנתי לילדיך שאלת במזכירות מי הכין זאת ואמרו לך שזו אני ואז בקשת להודות לי באופן אישי. אז נודע לך שאני דוברת רוסית ובקשת שמאותו רגע אלווה אותך בעת ביקורך. עד כאן הכל זרם על מי מנוחות אבל מאותו רגע הפכו חיי לגהינום במשך 3 ימי שהותכם במוסקבה.

אני אספר כאן על התנהלותכם ביום הראשון בו הייתם מוזמנים לארוחת ערב עם ראש ממשלת רוסיה דאז, צ׳רנומירדין.

מכיוון שהארוחה נקבעה לשעה שבע בערב - הזמנת לחדרך 2 ספריות שיטפלו בשערך בעודי מתרגמת. הן הוזמנו לשעה שש. אבל את החלטת לצאת לטיול רגלי מסביב למלון בשעה חמש וכמובן שלא היית מוכנה בשעה שש. לקראת השעה שבע וחצי קרא לי אחד המאבטחים הרוסיים וצעק עלי: מי אתם חושבים שאתם? ראש הממשלה שלנו כבר ממתין חצי שעה והם עדיין לא יצאו?

חזרתי לחדר ואמרתי זאת למשה ליאון שהיה ראש לשכתו של בעלך והוא אמר לביבי: עומדת להיות תקרית דיפלומטית ואז ביבי פנה אליך ואמר שרהל'ה חייבים לזוז ואת התפרצת ואמרת: אני לא אצא עם שיער רטוב. למטה בכביש היוצא מבית המלון אחד הכבישים הראשיים במוסקבה כביש בן 8 מסלולים עצרו את התנועה כי אתם צריכים לצאת - אבל את עושה פן. ומוסקבה בפקק ענק בגלל פן.

אבל כאן לא נגמר הסיוט הוא רק התחיל.

חזרתם למלון קרוב לחצות ואת קראת לי. אמרת לי שאתם רעבים וביקשת לארגן לכם סטייקים וסלט. גברת נתניהו מדובר על רוסיה של אמצע שנות התשעים של המאה הקודמת. - היכן אפשר להשיג זאת בשעה כזאת? אז נאלצתי לשחד (כן מכספי המדינה) מספר עובדים במלון והם הכינו לכם.

אחרי שסיימתם קראת לי שוב ואמרת שאתם מבקשים עוד....

ושוב שוחד. ושוב אוכל.

מזל שלא אמרת לי שבגללי את משמינה...

גברת נתניהו אף פעם לא עבדתי אצלך - כל מה שעשיתי עבורך היה בהתנדבות כפויה. נכון - לא העזת לצעוק עלי אבל הראית שלא איכפת לך מאיש. ששעון הוא בגדר המלצה בלבד עבורך ושבעלך הוא שפוט שלך (יש לי השערה למה אבל לא אפרסם אותה מחמת תביעה על לשון הרע.)

אני כותבת מכתב זה למען יקראו אותו ויפנימו כל אלה שעדיין מאמינים שאתם ראויים.

ושוב - מעולם לא עבדתי אצלך וודאי שאי אפשר להעליל עלי שאני כותבת זאת כנקמה. פשוט רציתי שיקראו כולם מי את באמת.

בברכה, אהובה רוזן

מהליכוד נמסר בתגובה: "מדובר בשקרים מרושעים, עלילת דם שלא הייתה ולא נבראה, אשר מתפרסמת לפני הבחירות מפיה של אישה המזוהה עם 'יש עתיד' מסיבות ברורות. הציבור צריך לשאול את עצמו מדוע נזכרה הגברת רוזן לפרסם את צרור הכזבים שלה 18 שנים אחרי, ערב בחירות, ומי עומד ונותן במה לגל ההכפשות חסר הרסן הזה שנועד לפגוע בראש הממשלה ובליכוד ולהשחיר את דמותה ואישיותה של רעייתו".