רגב: "בוז'י התנצל? בתי הסוהר מלאים באנשים שמתנצלים"

בכירי הליכוד מאשימים עמותות ובראשן ווי 15 מקבלות מימון מתורמים זרים ופועלות להפלת נתניהו ■ בין התורמים לווי 15: דניאל אברהמס, דניאל לובצקי ואלון קסטיאל

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

בליכוד מאשימים: המחנה הציוני עושה שימוש באמצעים לא חוקיים כדי להחליף את השלטון.

במסיבת עיתונאים שקיימו נציגי הליכוד היום (א') בצהריים הם תקפו את עמותת וי 15, וטענו שמטרתה המוצהרת היא להחליף את השלטון. עו"ד דוד שמרון, המייצג את ראש הממשלה, טען כי יש קשר ישיר בין המחנה הציוני ומרצ לעמותה, הפועלת בשילוב עמותה אחרת- "קול אחד".

עו"ד שמרון: "יואל חסון ודני עטר - שניהם מועמדי המחנה הציוני לכנסת ומראשי קול אחד, שמממנת את וי 15 באמצעות מימון תושבי חוץ". בליכוד פנו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, בבקשה לעצור את הקמפיין.

במחנה הציוני ציינו בתגובה את כל פרשות נתניהו בשנים האחרונות: "ישראל היום, אדלסון, פרשת הבקבוקים, הנרות הריחניים, הבריכה בקיסריה, פרשת עמדי, פרשת בר און חברון, ביבי טורס, פרשת המקלט באי ג'רזי, פרשת המיטה המעופפת".

למרות שמחוץ לאולם עמדו אנשי תנועת וי 15 והפגינו נגד סתימת הפיות וטענו כי יענו על כל שאלה, לפני כשבועיים פנה "גלובס" באופן רשמי לארגון וי 15 וביקש לחשוף את רשימת התורמים לקמפיין, אולם בארגון סירבו למסור את השמות.

רק הבוקר, לאחר הסערה הציבורית שפרצה, הסכימו בתנועה לחשוף באופן חלקי את רשימת התורמים לקמפיין, שנועד להחליף את השלטון. על התורמים נמנים דניאל אברהמס, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, איש תנועת "קול אחד" דניאל לובצקי שתורם לארגון במשך שנים, וכן אלון קסטיאל. אברהמס אף נמצא במשא ומתן עם האסטרטג איל ארד, שבדק בחודשים האחרונים אפשרות לקידום קמפיין דומה.

בישראל קיימים שני חוקים מרכזיים, שמסדירים את התנהלות הבחירות במטרה להבטיח הליך שיוויוני והוגן: חוק מימון המפלגות, שקובע את המסגרת התקציבית שמותר לכל מפלגה להוציא, הקובע איך וכמה רשאית מפלגה לגייס כסף וממי; וחוק הבחירות (דרכי תעמולה), הקובע את המגבלות והמסגרות השונות. על פי חוק מימון בחירות, למפלגה מותר לגייס כסף רק מבעלי זכות הצבעה ולא מתאגידים או אזרחי חוץ.

לדברי שמרון, "שני החוקים האלה נרמסים ברגל גסה על ידי המחנה הציוני, מרצ, וי 15 ושורה של ארגונים ובהם עמותת מולד, תנועת קול אחד והפרסומאי אייל ארד, שמגייסים כספים תוך תיאום ארגוני וביצוע תעמולת בחירות כמו פרשת העמותות של ברק. מדובר בתעמולה אסורה ופלילית".

ח"כ מירי רגב אמרה: "בואו נדבר על בוז'י השתקן, שלא יודע מה קרה סביבו. אני מזמינה אותו היום להגיע למשטרה ולחשוף את פשרת העמותות הראשונה. הוא אמר שהוא מתנצל. בתי הכלא מלאים אנשים שמתנצלים. אם הוא רוצה להיות מנהיג, שייסע לרמלה ויצהיר מה קרה בפרשת העמותות הראשונה".

רגב המשיכה: "הוא לא רוצה לבוא? הוא מתנצל, אבל הוא עושה אותו הדבר בפרשת העמותות השנייה. הוא לא יודע, לא זוכר, כמו בפרשה הראשונה. עד כמה אפשר לשקר כל הזמן לציבור? ציפי לבני אמרה בזמנו שהיא מרגישה גועל נפש עם מה שקרה בפרשת העמותות. היא פסלה בקדנציה חולפת הצעת חוק לחשוף מקורות מימון של עמותות. היא שייכת לאותה צביעות, שלא אומרת את האמת לציבור. אנחנו דורשים היום מבוז'י שיבוא ויגיד מי מימן אתכם, מי העמותה הזו ומה אתה רוצה להשיג דרכה. לא תצליח להחליף את השלטון, כשאתה פועל בניגוד לחוק פעם אחר פעם".

סגן השר, אופיר אקוניס: "זו מערכת בחירות נוספת, פרשת עמותות נוספת ואותו בוז'י הרצוג. קו רציף אחד מחבר בין מערכת הבחירות של 1999 לזו של 2015. אנחנו מזהים התערבות גסה ובלתי חוקית של גופים שמנסים להחליף את השלטון באותה שיטה מוכרת: עמותות של גופים זרים. מי ששומר על זכות השתיקה, יש לו מה להסתיר".

תנועת וי 15 מסרה בתגובה: "בני הזוג נתניהו והליכוד צברו כל כך הרבה בקבוקים ממוחזרים, כך שהם משוכנעים שהן יוציאו מהם שדים דימיוניים שלא קיימים במציאות. פעילי וי 15 ימשיכו לכבוש את הצמתים והרחוב, והם ימשיכו לדמיין".